Skip to main content

Vandaag vd box V10 naar box V12 over gegaan. V12, Nieuwe televisiekastjes en de wifiversterkers zijn door monteur geïnstalleerd.

Wat een ellende! Ik kan niet meer inloggen in de modem , niet naar mijn modem via de thuis app, dus kan de thuis app niet gebruiken waar ik m voor gebruikte: beheren netwerk en gastnetwerk, wifi versterkers

Monteur zegt doodleuk geen tijd te hebben terug te komen

Uiteindelijk na vele telefoontjes krijg ik wel een kundige jongen aan de lijn die me vertelt dat er iets niet goed is met de app/inlogpagina vd modem

Hij heeft me gezegd wat exact in te typen om zo wel bij de juiste inlogpagina te komen. Dit klopte en nu kon ik wel in mijn modem maar werkt nog steeds niet naar behoren, want is niet gekoppeld met de app, dus kan geen wijzigingen doorvoeren. 

T is echt belachelijk.  Net n nieuw contract afgesloten voor iets (v12)wat niet werkt. "Internet" doet t toch zegt dan n dame vd klantenservice.... ik wil mn internet kunnen beheren, daarvoor zou de v12 erg goed moeten zijn, maar t is echt bagger zoals t nu is. Hoe gaan jullie dit oplossen@kpn?!

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hoi @TamaraHaJa . Welkom op het forum.

Wat wil je aanpassen? Je hebt nu wel toegang tot de box12? 

(welke firmware staat er trouwens op de box12)


Hoi Erwin

Dank je wel voor je reactie. 

Ik kan in de Box 12 via deze url: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

Maar als ik via de kpn Thuis app wil inloggen in mijn modem, of bij mijn Wifi op telefoon 'Router beheren" klik, linkt ie naar http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/en dan zegt ie dat de inlog gegevens niet kloppen, dus kom ik zo mn modem/router/box12 niet in en dat is voor mij wel nodig om mijn wifi,gastnetwerk en mijn wifiversterkers te beheren.

Er klopt dus iets niet met de link, het doorlinken naar de juiste inlogpagina voor de modem.

In de box 12 staat bij Software : SGEJ1000060E  

 

Groetjes Tamara 


Hallo @TamaraHaJa de thuis-app nadert zijn einde. Steeds meer toepassingen van de thuis-app zijn nu ondergebracht in MijnKPN.

 


Hoi @JanD 

Zou je mij dan kunnen zeggen waar ik in de MijnKPN app die toepassingen kan vinden? Ik zie alleen de tegel Wifinetwerk beheren.  Die linkt door naar de Thuis app…

Alvast bedankt voor je reactie


Hallo @TamaraHaJa ik zou dan inloggen via https://192.168.2.254 

mijn softwareversie op de KPNBox12 is verder en daarom kan ik er wel bij via MijnKPN.


Hoi @TamaraHaJa . Ik kan proberen om jou ook op die nieuwste firmware te krijgen.  Dat is nog wel beta.  Dus er zitten ook nog dingetjes in die niet 100% werken.

Mocht je dit willen, laat het hier even weten.


@Erwin van KPN ik heb eenzelfde probleem, vorige week van V10 naar Box12 omgeschakeld, ging prima met de thuis-app, ook het opnieuw installeren van de superwifi2 punten verliep met de thuis app prima.

Sinds enkel dagen vindt de thuis app het modem en wifi punten niet meer. Aan en uitzetten modem heloen niet, ik kan nu via de thuis app mijn wifi netwerk niet meer 'beheren'. 

Nalezen hier op forum leert dat de thuis app eruit gaat en dat alles via de mijnkpn app gaat. Als ik dat probeer via de internet pagina, wifi netwerk beheren schakelt hij over naar de thuis app en begint probleem van voren af aan. 

Is de oplossing dat ik nieuwe firmware op de box 12 moet hebben zodat alles werkt via de mijnkpn app?


@RJ Borst  Los van de apps moet het sowieso werken. Je box12 webinterface wordt dan je centrale overzichtspagina. 

Ik stuur je een privébericht


Ook ik kan via de KPN thuis app het modem niet beheren. Wachtwoord wordt dan niet herkend. Lastig.

Ik wil wat meer inzicht om mijn apparatuur te beheren, waaronder 2 superwifi punten, homey pro 2023, slimme bel, slim slot etcetera.

 

Ik vind het nu ondoorzichtig.


Ook ik kan via de KPN thuis app het modem niet beheren. Wachtwoord wordt dan niet herkend. Lastig.

Ik wil wat meer inzicht om mijn apparatuur te beheren, waaronder 2 superwifi punten, homey pro 2023, slimme bel, slim slot etcetera.

 

Ik vind het nu ondoorzichtig.

Kunt u inloggen op de KPN Box via http://192.168.2.254?


Dit lukt wel op mijn tablet. 


Nu lukt het ook weer via Thuis s. Vreemd.

Ik zie wel, dat ik nog steeds de oude firmware draai op mijn v12. Wanneer gaat de upgrade plaatsvinden naar de KPN software, want de huidige interface is wel super traag.


Uiteraard lukt dat alleen thuis. In de thuis app gebruikt u hetzelfde wachtwoord als dat u gebruikt in de webinterface? 


De thuis-app is/wordt uitgefaseerd en niet meer ondersteund dootr KPN. Hiervoor in de plaats is de MijnKPN app gekomen @tobo01 en @Nick83 die alle taken over gaat nemen van de thuis-app,maar is nog niet volledig afgerond.

 


De thuis-app is/wordt uitgefaseerd en niet meer ondersteund dootr KPN. Hiervoor in de plaats is de MijnKPN app gekomen @tobo01 en @Nick83 die alle taken over gaat nemen van de thuis-app,maar is nog niet volledig afgerond.

 

Bij de trage 60E firmware op de KPN Box moet nog gewoon de thuis app gebruikt worden. MijnKPN werkt daarbij niet eens, die stuurt je meteen door naar thuis app. 

MijnKPN werkt alleen bij de nieuwe KPN firmware. 

Maar @tobo01 mag het proberen...

Middelste van de 3 bovenste knoppen, wat gebeurt er dan?


Nu lukt het ook weer via Thuis s. Vreemd.

Ik zie wel, dat ik nog steeds de oude firmware draai op mijn v12. Wanneer gaat de upgrade plaatsvinden naar de KPN software, want de huidige interface is wel super traag.

Je hebt een privébericht


Ik schreef ook @Nick83 dat de omzetting van KPN Thuis naar MijnKPN nog niet volledig uitgerold is.

 


@tobo01 @Erwin van KPN benieuwd naar de oplossing, kan ik ook geholpen worden? 


Goed dat je me hier herinnert, @RJ Borst .  Ik regel het.