Skip to main content

Volgens het abonnement zou er binnen moeten komen: 200 / 20 mbit/s

Volgens de router komt er binnen: 222.1 / 33.0 mbit/s

Volgens Speedtest bij verbinding met de wifi van de KPN Box 12 op 5 meter afstand: 21 / 0.16 mbit/s (gemiddeld verschillende tests over 3 dagen)

Volgens Speedtest bij bekabelde verbinding: 152 / 30 mbit/s (gemiddeld verschillende tests over 3 dagen)

Deze tests zijn met dezelfde computer een paar minuten na elkaar uitgevoerd. 

 

Sinds de overstap van Ziggo 3 maanden geleden is vooral de Wifi verbinding traag. Met een eigen mesh set (6x TP Link Deco m4r) werkt het internet stabiel maar is de snelheid niet acceptabel (verbinding met thuiswerkplek loopt vast bij afspelen op Spotify) ik heb hiervan de snelheid niet gemeten omdat dit eigen apparatuur is. Het enige probleem wat ik heb met de bekabelde verbinding is dat de verbinding niet goed werkt met mijn mesh set, ik heb de mesh set al in Accespoint modus en Router modus gezet zonder verbetering. 

Ook al is de wifi verbinding op de KPN Box niet snel kan ik hier op werken, het probleem met deze verbinding is alleen weer dat ongeveer om het half uur de verbinding wegvalt en ik mijn thuiswerkplek opnieuw moet inloggen (2fa en heel vervelend bij vergaderingen). 

Het is geen optie om al mijn apparatuur bedraad aan te sluiten.

De GUI van het modem is traag en werkt niet goed (pagina’s worden niet volledig geladen, login duurt meerdere minuten, als ik ergens op klik loopt de pagina vast en wordt ik uitgelogd)

 

Ik heb al telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN maar daar wordt aangegeven dat de verbinding goed aankomt in het modem en dat alles goed werkt dus dat ze niks kunnen doen.

 

Graag hoor ik wat ik nog kan proberen om het internet stabieler te maken* :) 

*het liefst zonder aanschaf van Superwifi punten.

Heeft u de KPN Box al een geret? Meerdere malen? Knopje 15 seconden vast gehouden? 


Heeft u de KPN Box al een geret? Meerdere malen? Knopje 15 seconden vast gehouden? 

Ja een keer of 10


Heeft u de KPN Box al een geret? Meerdere malen? Knopje 15 seconden vast gehouden? 

Ja een keer of 10

Echt met een paperclip het kleine knopje ingedrukt? Waarbij de stekker gewoon in het stopcontact zit?

Sommige mensen noemen de stekker er even uit halen ook resetten. Dus ik vraag het maar even...


Ja, router gerest op de volgende manieren:

-Inderdaad de stekker eruit. 

-Reset via https://mijnmodem.kpn/ > Restart Gateway

-Reset via https://mijnmodem.kpn/ > Factory Settings

-Reset via resetknop op de modem.

-Reset op afstand via wizard service&contact op KPN website.

 

 

 


Hoi @Fo-rumnaam, welkom op ons forum!
Als de snelheid goed binnenkomt op de experiabox is het verder eigenlijk wat uit onze handen.
Hoe is de snelheid met je TP-Links als je het wifi van de experiabox uitzet?
Hoe zitten je TP-Links aangesloten op de experiabox? Als dat met een kabel is, kun je daar eens een andere kabel voor proberen?

Je eigen apparatuur kan ik je inhoudelijk niet heel goed mee helpen maar voor problematisch Wifi hebben we een topic.

TP Link heeft ook een forum trouwens. Misschien dat zij nog tips hebben?


Hi Thomas, zelf ben ik al met een tijdelijke oplossing gekomen. Zodra het internet traag wordt het modem resetten. Dan werkt alles weer een paar uur tot een paar dagen. Er komt een monteur van jullie langs om het probleem te onderzoeken. 

“Als de snelheid goed binnenkomt op de experiabox is het verder eigenlijk wat uit onze handen.” is natuurlijk wel een beetje makkelijk, aangezien ik ook de apparatuur van jullie afneem of is dat geen onderdeel van het abonnement?

 


Als u de KPN Box reset en daarna meteen op een bekabeld aangesloten pc of laptop een speedtest doet, zonder dat er andere apparatuur is aangesloten, welke snelheid heeft u dan?


Datum Modem reset Speedtest Wifi down mbps Speedtest wifi up mbps Speedtest Kabel down mbps Speedtest Kabel up mbps Down Volgens modem mbps up Volgens modem mbps Down Volgens abbonement mbps Up Volgens abbonement mbps Afstand tot modem Verbinding met werkplek verbroken
13/Sep Ja, 12:30 17.13 0.18 72.56 29.23 222.1 33.0 200 20 < 5 meter 11
14/Sep Nee 25.28 0.16 184.31 30.49 222.1 33.0 200 20 < 5 meter Op kantoor
15/Sep Nee 22.02 0.14 200.54 30.75 222.1 33.0 200 20 < 5 meter 9
16/Sep Nee 22.44 0.7 185.59 0.19 222.1 33.0 200 20 < 5 meter 0

Deze snelheden meet je met alleen het wifi van de box 12? Dus met je mesh apparatuur uitgeschakeld? Die zullen het wifi van de box12 namelijk ook in de weg zitten.
Met de snelheden die de experiabox haalt en die jij bekabeld haalt lijkt het er wel echt op dat er ergens op het draadloze gebied iets niet helemaal lekker zit.
Ik ben benieuwd wat de monteur vindt! Laat je ons weten wat er uit komt?