Volgens het abonnement zou er binnen moeten komen: 200 / 20 mbit/s
Volgens de router komt er binnen: 222.1 / 33.0 mbit/s
Volgens Speedtest bij verbinding met de wifi van de KPN Box 12 op 5 meter afstand: 21 / 0.16 mbit/s (gemiddeld verschillende tests over 3 dagen)
Volgens Speedtest bij bekabelde verbinding: 152 / 30 mbit/s (gemiddeld verschillende tests over 3 dagen)
Deze tests zijn met dezelfde computer een paar minuten na elkaar uitgevoerd.
Sinds de overstap van Ziggo 3 maanden geleden is vooral de Wifi verbinding traag. Met een eigen mesh set (6x TP Link Deco m4r) werkt het internet stabiel maar is de snelheid niet acceptabel (verbinding met thuiswerkplek loopt vast bij afspelen op Spotify) ik heb hiervan de snelheid niet gemeten omdat dit eigen apparatuur is. Het enige probleem wat ik heb met de bekabelde verbinding is dat de verbinding niet goed werkt met mijn mesh set, ik heb de mesh set al in Accespoint modus en Router modus gezet zonder verbetering.
Ook al is de wifi verbinding op de KPN Box niet snel kan ik hier op werken, het probleem met deze verbinding is alleen weer dat ongeveer om het half uur de verbinding wegvalt en ik mijn thuiswerkplek opnieuw moet inloggen (2fa en heel vervelend bij vergaderingen).
Het is geen optie om al mijn apparatuur bedraad aan te sluiten.
De GUI van het modem is traag en werkt niet goed (pagina’s worden niet volledig geladen, login duurt meerdere minuten, als ik ergens op klik loopt de pagina vast en wordt ik uitgelogd)
Ik heb al telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN maar daar wordt aangegeven dat de verbinding goed aankomt in het modem en dat alles goed werkt dus dat ze niks kunnen doen.
Graag hoor ik wat ik nog kan proberen om het internet stabieler te maken* :)
*het liefst zonder aanschaf van Superwifi punten.