Skip to main content

Een tijdje geleden stelde ik deze vraag: 

Na maanden zonder ook maar 1 probleem te hebben gehad, of wijzigingen aan mijn netwerk te hebben gemaakt stopte het internet plots met werken.

Nadat het weer ging werken heb ik ongeveer 1/1.5e week probleemloos internet gehad.

Echter is die tijd weer voorbij, het internet stopt uit het niets, op random tijdstippen van de dag met werken.
Nu ben ik door wat experimenteren er achter gekomen dat als ik de WAN kabel vanuit het glazvezelmodem in de KPN box doe, het internet het wel doet.

As ik dan daarna de kabel weer terug in de TP-Link AX10, dan werkte het internet meteen weer.

Instellingen zijn niet gewijzigd en zijn terug te vinden op mijn vorige post.

Ik snap er echt helemaal niks meer van, wat het probleem is, en wat de oplossing is, maar vooral hoe het kan dat opeens deze problemen zijn gaan opspelen na maanden van probleemloos gebruik maken van dit modem.

Als iemand deze problemen ook ervaart en een oplossing heeft, of enig idee heeft wat er hier aan de hand is hoor ik het graag.

EDIT: 

Deze oplossingen werkte tot vandaag, nu is het internet weer gestopt met werken, WAN in de KPN box werkt ook niet, glasvezelmodem en router al gereset dmv stroom er een tijdje af te halen, maar geen resultaten...

Wat voor een "glasvezelkastje" heb je?


Wat voor een "glasvezelkastje" heb je?

Staat weinig op het kastje maar hierbij een foto ervan:

 


Dat vermoeden had ik al, een Genexis ONT voor XGS-PON aansluitingen.

Die hebben nogal eens problemen met hun LAN poort,vooral na een stroomstoring.

Persoonlijk zou ik de klantenservice bellen en verzoek voor de vervanging van die ONT.


Klantenservice proberen te bellen maar krijg een automatisch bandje dat ik hun service tool moet gebruiken en dan wordt er opgehangen.

De service tool proberen te gebruiken maar die werkt natuurlijk niet.
Dan maar kijken of ik de klantenservice op een andere manier kan bereiken.

 


Bel 0800-0402 en spreek in dat je verzoekt de ONT te vervangen of dat je een medewerker wilt spreken.


Bel 0800-0402 en spreek in dat je verzoekt de ONT te vervangen of dat je een medewerker wilt spreken.

Klantenservice aan de telefoon gehad, hebben op afstand gekeken en konden zien dat er iets mis was met het glasvezelmodem, komt morgen een monteur langs.

Echter werkt het internet ondertussen weer, vraag me of het dan geen probleem gaat worden als de monteur er morgen is en alles werkt naar behoren


Als het goed is gaat die monteur de ONT toch vervangen.


Als het goed misgaat die monteur de ONT toch vervangen.

Monteur is net langs geweest, gaf ook aan deze maand honderden van deze te hebben vervangen.

Hopelijk is dit het einde van de problemen, bedankt voor het advies!