Skip to main content

Mijn televisie en internet is sinds gisteren helemaal uitgevallen. Ik heb alle mogelijke oplossingen, zoals het resetten van de modem etc. al geprobeerd maar het probleem blijft.

Wat mij opvalt is dat het lichtje met de rode ingang (WAN) van de KPN Box 12 niet brandt. Dit is de kabel tussen het glasvezel-aansluitpunt en de modem. Ik heb al geprobeerd om een andere kabel er tussen te zetten, maar dit werkt ook niet. Mijn vermoeden is daarom dat er een storing zit in het glasvezel-aansluitpunt. Er lijkt in ieder geval geen verbinding te zijn tussen mijn glasvezel-aansluitpunt en de modem.

Het zou fijn zijn als een monteur hier naar kan kijken, want het lijkt erop dat dit niet zelf op te lossen is.

even bellen met kpn 08000402


Hoi @Franky85 , heb je dit glasvezelkastje?

Er is een productie batch geweest van dit Genexis kastje waarvan de WAN poort stuk gaat door een stroomonderbreking. Bel 0800-0402 en vraag om een monteur. Die moet dit kastje vervangen. 


@RBxx. 

Ja het gaat om hetzelfde kastje. Ik denk ook dat dit precies het probleem is inderdaad. De storing is ontstaan nadat er een stop is doorgeslagen en de stroom onderbroken is geweest. Goed om te weten dat dit een bekend probleem is, wat mijn vermoeden bevestigt dat het probleem in het kastje zit.

 

Ik ga contact opnemen met het telefoonnummer en vragen om een monteur.