Skip to main content

Mijn configuratie:

Experia V10

4 (waarvan 1 aan de Experia V10) SuperWifi punten. 1 in woonkamer, 1 in keuken, 1 in slaapkamer.

Televisiekijken: online

Smartphones: WiFi

Dagelijks hinder van onderbroken WiFi signaal. Televisie hapert of bevroren beeld, zowel via de KPN TV-app, alsmede de NPO Plus app en Videoland. Smartphones springen dan naar 5G. Na een tijdje, soms enkele seconden, soms pas na 1 minuut en in enkele gevallen niet, komt het WiFi signaal weer terug en werkt het weer maar na een paar minuten begint het hele circus weer opnieuw. Alle eerder voorgestelde oplossingen al uitgeprobeerd. Stroom eraf, harde reset van de V10. Het mag allemaal niet baten. Ik heb de V10 sinds 2013 in gebruik. Iemand nog tips?

Heb je glasvezel of koper? En gaan er rode lampjes branden op het?


Ik heb  glasvezel en rode lampjes kan ik me niet herinneren.


Is de wifi op het modem soms aangegaan? Het wifi lampje miet uit zijn.


Mijn configuratie:

Experia V10

4 (waarvan 1 aan de Experia V10) SuperWifi punten. 1 in woonkamer, 1 in keuken, 1 in slaapkamer.

Televisiekijken: online

Smartphones: WiFi

Dagelijks hinder van onderbroken WiFi signaal. Televisie hapert of bevroren beeld, zowel via de KPN TV-app, alsmede de NPO Plus app en Videoland. Smartphones springen dan naar 5G. Na een tijdje, soms enkele seconden, soms pas na 1 minuut en in enkele gevallen niet, komt het WiFi signaal weer terug en werkt het weer maar na een paar minuten begint het hele circus weer opnieuw. Alle eerder voorgestelde oplossingen al uitgeprobeerd. Stroom eraf, harde reset van de V10. Het mag allemaal niet baten. Ik heb de V10 sinds 2013 in gebruik. Iemand nog tips?

Al eens bij de wifi instellingen in de superwifi,s kanaal 36 ingesteld. Deze wordt niet onderbroken door radarsignalen uit de buurt.


Check ook even dat wanneer de verbinding wegvalt er een rood (of geen) lampje brandt op het glasvezelkastje. Zo ja maak deze dan even 2 minuten stroomloos en check of alles goed vast zit. 


@Eviar, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al een goed eind op weg geholpen heeft.
Ben je er nog uit gekomen?