Skip to main content

Ik heb gemiddeld 3x per week dat de experia box helemaal wegvalt en de zaak opnieuw opstart. Resetten, super wifi opnieuw instaleren, handmatig resetten, superwifi opnieuw installeren, glasvezel kastje reset, modem reset dit allen geen resultaat. Via alle wegen geprobeerd om geholpen te worden maar ben nu ten einde raad. gefrustreerd eigenlijk… heb nu een fritzbox besteld maar dit lijkt me ook geen oplossing. In ieder geval is dit een oplossing die mij 7,50,- per maand kost. Vindt ik raar want de experia box zou voldoende moeten zijn. En ik ga de extra functies die de fritzbox bied niet gebruiken. 

Hoi @Roy013, welkom hier. 

De Experia Box valt weg? Of valt de hele verbinding weg. Dat is nog wel een verschil. In het laatste geval moet de FRITZ!BOX dan ook hetzelfde gedrag gaan vertonen. 

Doet die dat niet, dan weten we dat het bij het modem ligt. Dan kunnen wij daar verder induiken. 


Ik heb ondertussen de wifi op de modem uitgezet en het probleem lijkt verholpen. Wifi is overgenomen door een super wifi punt. Zou fijn zijn als ik dit eerder had geweten. Nu een hoop heisa voor niks helaas. 


Bij de Box 12 en V10a hoef je de wifi niet uit te zetten op het modem.  Bij de V10 en FRITZ!BOX moet deze wel uit, dan gaat de wifi via de SuperWifi's.


Dan wacht ik het nog even af. Tot nu toe gaat het goed hier in huis. 


@Roy013 

Ik heb het vermoeden dat er 1 Superwifipunt naast je Box 12 staat, klopt dat ?

Zo ja dan moet je die daar weghalen anders gaat het idd niet goed.

Wifi op Box 12 zou je dan ook weer aan kunnen zetten.


Ik heb 1 wifi punt bedraad als extra wifi punt in huis. Dit was een tip vanuit kpn. Daarnaast nog 2 wifi punten in huis. Heb sinds kort ook 1gb glasvezel. 


@Roy013 

Dat is helaas geen antwoord op mijn vraag !! 🤕