Skip to main content

Ik heb een Experia Box V10 en internet / wifi valt steeds weg. Sonos doet het hele even en valt dan weg. Ik heb de internetsnelheid en wifi gecheckt met de KPNApp en wifi manager. De stappen doorlopen geen bijzonderheden. Modem ge-herstart, maar probleem blijft dat internet/wifi constant uitvalt? Kort  verbinding en dan weer niet? Kan dit aan de software van de modem liggen? Hoor het graag. MvGr Jeroen

Hallo @JeroenCier heb je een glas- of een koperverbinding?

Indien glas, haal de glaskast dan eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef de modem eens een rest, dat iets iets anders dan een herstart.

Heb je nog andere wifiversterkers aan de modem gekoppeld?

 


Hallo Jan, nog geen glas. En ja heb twee wifiversterkers. Bedoel je met restart, stroom van de modem (stekker er uit?) Overigens woe toevallig dat Ziggo hier vorige week langs kwam (ik was niet thuis) en aan mijn vrouw vertelde dat Ziggo nu glasvezel in de straat heeft liggen en wij beter kunnen overstappen omdat KPN dat niet ondersteund??!? Raar verhaal… maar wel toevallig dat ik nu problemen ondervind..?


Hallo @JeroenCier dat hebben ze dan gelogen bij Ziggo, Ziggo is een kabelmaatschappij  en werkt met coax. Alléén de hoofdlijnen door NL heen lopen via glasvezel, dus laat je niets wijsmaken.

Als die versterkers van KPN zijn behoort de wifi op de modem uit te zijn, de wifiversterkers kunnen niet samenwerken met de modem wifi, geeft verstoringen, want je dus juist niet wilt.

Een modem reset je door met een paperclip in het resetgaatje te drukken en gedrukt houden totdat je een of meer lampjes op het modem uit ziet gaan en/of knipperen, dan meteen weer loslaten.

Persoonlijke instellingen die je later in het modem hebt aangebracht, raak je wel kwijt, dus noteer die goed en herstel de instellingen naderhand weer indien nodig.

via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zelf zien hoe de status is van een toekomstige glasvezelaansluiting door KPN bij jou thuis.

 


Hoi @JeroenCier .

Een reset doe je door het resetknopje met een omgebogen paperclip in te drukken tot power rood gaat branden.Welke wifiversterkers heb je?En heb je toevallig ook switches of een draadloze verbindingsset/powerline?

Ziggo heeft op wel glasvezel, maar zeer minimaal.Je hebt dan een glasvezel naar coax omvormer en nog steeds een veel lagere upload.Ik zou er niet al te veel van geloven want dat Ziggo glasvezel aan legt komt echt heel weinig voor.Vraag het anders even naar bij het ziggo forum: community.ziggo.nl

Maar volgens mij is het FTTH project met fiber->coax omvormer tot nu toe enkel voor nieuwbouw.Als je dus niet in nieuwbouw woont, zal het niet waar zijn wat ze je verteld hebben.


Hallo Jan, Dank voor je snelle reactie en antwoorden. Ziggo verhaal geloofde ik ook niet, heb ze niet zelf gesproken.. 😉 Wifi op modem staat inderdaad uit en heb twee van die ronde wifi boosters. Een is direct op de experia box verbonden, de ander staat op zolder (kids).


Hallo @JeroenCier als het de witte of zwarte ronde van KPN zijn, zou je ze eens een fabrieks-reset kunnen geven en weer aansluiten als nieuw uit de doos volgens de handleiding.

Succes.

 

 


Dank. Ik weet niet hoe of wat maar het werkt nu gewoon weer als vanouds. Dank voor je support.

 


Graag gedaan @JeroenCier