Skip to main content

Sinds een jaar ben ik klant bij KPN en heb ik een Box 12 met 3 (witte) Superwifi’s. Al vanaf het begin valt de internetverbinding af en toe spontaan weg. Het probleem doet zich voor op verschillende apparaten, ook als die pal naast de modem/superwifi staan

Ik heb zowel mijn modem als superwifi’s al meerdere malen een factory reset gegeven, het glasvezelkastje opnieuw opgestart, en verschillende instellingen en suggesties op dit forum tevergeefs geprobeerd. Ook de klantenservice heeft op afstand wel eens een reset uitgevoegd, zonder resultaat.

Mijn laatste hoop was gevestigd op de firmware update voor de Box 12, maar helaas heeft die geen verbetering gebracht.

Inmiddels ben ik zover dat ik tijdens videocalls gebruik maak van de internet hotspot op mijn mobiele telefoon… Zijn er nog zaken die ik zou kunnen proberen?

 

Hoi @Tandjes, niet fijn dat jouw internetverbinding geregeld wegvalt. Ik lees dat dat al een tijd speelt, goed dat je het aankaart. We denken hier graag met je mee.

Ik lees dat je de KPN Box 12 en SuperWifi hebt. Ik ben eerst vooral benieuwd naar dit: Heb je jouw internetverbinding ook via een internetkabel getest? Oftewel een computer of laptop rechtstreeks bekabeld aangesloten op de Box 12. Zo niet, kan je dat testen? Ik ben benieuwd of je internetverbinding dan stabiel blijft of ook wegvalt. Dat is de allerbeste test om je verbinding te controleren. Wifi is draadloos en daardoor gevoelig voor storingsbronnen en andere signalen. Als het wegvallen via de bekabelde internetverbinding ook gebeurt, weten we dat 't niet in de wifi zit.

Je kunt ook onze servicetool om je verbinding te controleren eens doorlopen. Ik ben benieuwd wat daar uit komt. Dan kijken we vanaf daar verder.


Aangezien ik 99% gebruik maak van wifi aangesloten apparaten, weet ik niet zeker of het probleem zich ook voordoet bij bedrade apparaten. Is er een manier omdat dat gedurende langere tijd te testen, bijvoorbeeld door op de computer een programma te laten draaien?

 

Op de tv (bedraad) heb ik eigenlijk nooit last van haperingen, maar misschien komt dat doordat de storingen meestal maar een paar seconden duren en de tv een aantal seconden buffert. 


@Tandjes Ik snap dat via een bekabelde internetverbinding testen dan lastiger wordt. Goed om te weten dat de tv goed werkt: dat geeft aan dat je verbinding met ons netwerk wel goed is. Anders had je ook storingen op de tv ervaren.

Heb je onze Wifi Manager al eens gevolgd? Ik raad je aan om deze servicetool te volgen. De Wifi Manager controleert de gehele verbinding voor je en helpt je daarna om wifi optimaal in te stellen. Ik ben benieuwd naar wat daar uit komt.