Skip to main content

Kan ik op de Experiabox 12 bepaalde gebruikers een IP-adres toewijzen? Ik wil een aantal vaste adressen en wil ze aan bepaalde adressen koppelen. Nu krijgen ze automatisch een intern IP-adres en dat zou ik anders willen..

Ja, dat kan. Bent u ingelogd in de KPN Box 12?


Ja..


Ik zie bij LAN IPv$ één en ander staan..

 


*Breekt even in en vraagt zich af of onderstaand topic je verder helpt*
 

 


Ja..

Dan gaat u naar "My Modem". Vervolgens naar "Cliënt List". Daar ziet u een lijstje met aangesloten apparaten. Elk apparaat kunt u aanklikken. Daar vind u vervolgens een knopje "Reserve IP".


Die had ik gevonden, bedankt. Maar kan ik ook een IP-adres reserveren. Kan ik zeggen: receiver op 192.168.2.10 als deze op 192.168.2.45 zit?


Die had ik gevonden, bedankt. Maar kan ik ook een IP-adres reserveren. Kan ik zeggen: receiver op 192.168.2.10 als deze op 192.168.2.45 zit?

Als het goed is kan je daar het iP adres overrulen en dus op 192.168.2.10 instellen.


Die had ik gevonden, bedankt. Maar kan ik ook een IP-adres reserveren. Kan ik zeggen: receiver op 192.168.2.10 als deze op 192.168.2.45 zit?

Goeie vraag. Dat kon wel dacht ik. Ik ben er ook naar op zoek geweest, maar ik kon het niet meer vinden. Deze mogelijkheid zal toch niet gesneuveld zijn bij de laatste update?


Ok, weer gevonden. Het kan via My Modem > LAN IPv4. Daar kun je zelf het ip invoeren of aanpassen.


Ok, weer gevonden. Het kan via My Modem > LAN IPv4. Daar kun je zelf het ip invoeren of aanpassen.

 


TOP, bedankt!