Skip to main content

Begin juni kreeg ik de melding dat mijn Box12 geupgrade zou worden naar V12.C.24.05.08. Altijd fijn om dat tijdens je vakante te horen :(  Na de upgrade bleken de IPv6 connectie van de router/firewall achter de KPN box dood. Met de oude firmware werd door de KPN box een valide prefix uitgedeeld, maar met de nieuwe software leverde de box volgens de network-trace van tcpdump een status-code “NoPrefixAvail”. Ik heb in de router alle prefix verzoeken van /49 tot /64 geprobeerd, maar zonder resultaat. Gelukkig werkt de IPv4 connectie wel probleemloos, maar wat gaat hier mis?

Bij mij stond de optie IPv6 uit na de V12.C.24.05.08 update. 


 

Bij mij stond de optie IPv6 uit na de V12.C.24.05.08 update. 

Heb ik even opnieuw gechecked: staat gelukkig wel aan.  Thx


Hey John  

ben je al een stap verder? Heb je helemaal geen enkele prefix gekregen? 
Ik ben zelf nu ook aan het klooien. Ik krijg namelijk maar op 1 interface van m’n firewall een prefix van /64 uitgedeeld, op de rest van m’n interfaces blijft het leeg terwijl de config hetzelfde is overal.
Heel muf dit. 
 


Uiteindelijk heb ik het modem een factory reset gegeven, en alle customizations weer met de hand ingevoerd. En dat heeft geholpen: ik krijg nu in de firewall/router achter het modem netjes een delegated /56 prefix waarin het modem heeft besloten om op posities 49-56 x’ff’ te specificeren:  

Op het LAN krijgt iedereen nu ook weer een werkend IPv6 adres in het **:ff04/64 netwerk, dus de modem-reset heeft het probleem verholpen. Nu nog wachten op de aangekondigde IPv6 verbeteringen zoals gemeld in de release notes van de huidige firmware.
 


Reageer