Skip to main content
Beantwoord

IPv6 uitzetten heeft geholpen bij het niet meer uitvallen van mijn V10

• February 3, 2026
  • 1 reactie
  • 38 keer bekeken

Hallo,

Sinds december had ik een probleem met mijn modem. Het modem ging vaker uit op een dag. Na ongeveer 20 keer bellen en 3 monteurs op bezoek gehad probleem nog niet opgelost tot gisteren.ik was er klaar mee en heb via de topic toch het antwoord voor mijn probleem gevonden denk ik. Door ipv6 uit te schakelen op mijn modem heb ik geen uitval meer gehad. Wat ik wel een beetje raar vind dat er niemand van de klantenservice of de monteurs het uitzetten van ipv6 een oplossing kon zijn.zelf heb ik nog gebeld met klantenservice  of het probleem bij hun bekend was. Tot mijn verrassing was het antwoord ja. Ik hoop dat voor andere mensen met dit probleem hier iets aan hebben.

Alleen jammer dat het zo lang heeft moeten duren. 

Hein

Beste antwoord door PeterG

Niet de wifi verbinding viel uit. Noch de v10. Maar via Android werken op nieuwere telefoons en tablets diverse apps niet (goed) met internet via IPv6. 

Hier zijn op deze community en die van Ziggo topics over te vinden. 

Ook bij mij was het de (hopelijk voorlopige) oplossing IPv6 uit te zetten voor mijn nieuwe Samsung S25 FE. 

1 reactie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 4, 2026

Niet de wifi verbinding viel uit. Noch de v10. Maar via Android werken op nieuwere telefoons en tablets diverse apps niet (goed) met internet via IPv6. 

Hier zijn op deze community en die van Ziggo topics over te vinden. 

Ook bij mij was het de (hopelijk voorlopige) oplossing IPv6 uit te zetten voor mijn nieuwe Samsung S25 FE.