Skip to main content

Geachte; 3 feb. jongstleden zou er een firmware-update uitgevoerd zijn op mijn BOX12 (bericht KPN). Dit betrof een nachtelijke update naar versie SGEJ10000448. s'Morgens had ik geen internet. Ik heb het modem gereset. Ik heb later ingelogd in het modem om te checken of versie 448 er wel in stond. Dit was toen het geval. Ik heb het een en ander bekeken w.o. de “extra WiFi” features en wat aan de SSID's veranderd. Enige dagen later heb ik nogmaals ingelogd in het modem en tot mijn verbazing las ik nu dat de vorige versie SGJE10000312 weer werd aangegeven. Dit komt mij wat vreemd over.

Ik ben trouwens ook niet erg tevreden over de prestaties na de mogelijke update. De WiFi presteert slechter als voorheen en de hele software UI is wat verwarrend. Zo kan ik n.l. nog steed de WiFi aan/uit zetten in de BOX12 maar ook in de mijn beheerders WiFi-punt. Ook de guest WiFi valt op beide apparaten te regelen. Verwarrend toch ? 

V.w.b. de Extra WiFi is het wel leuk maar zodra ik de 2,4 en 5 Ghz verschillend wil benamen blijkt dat niet te gaan. Ze moeten. n.l. beide dezelfde naam en pw hebben zegt de UI. Dit vind ik erg vreemd want ik kan dan op mijn GSM dan geen specifiek verbinding maken met de 2,4Ghz of de 5Ghz.  Dit was toch juist de  bedoeling voor de besturing van robotica etc. ?

 

Hoi @GerardM55 ,

Als je het modem reset kan je extra wifi aanmaken,Je kan je 5ghz en 2.4 ghz een aparte naam geven.

 


Meest de nieuwste firmware kan je geen gescheiden netwerken maken. Dus geen aparte naam voor de 2.4 en 5 ghz.


Meest de nieuwste firmware kan je geen gescheiden netwerken maken. Dus geen aparte naam voor de 2.4 en 5 ghz.

Bij de 516 firmware kan je naar mijn weten wel extra wifi aanmaken met verschillende ssid´s.

MIsschien wil @JanD even in zijn box 12 kijken hoe dat precies zit?


Ik heb zelf een Box 12 staan met 516 en kan maar 1 naam opgeven.


Meest de nieuwste firmware kan je geen gescheiden netwerken maken. Dus geen aparte naam voor de 2.4 en 5 ghz.

Dat kan wel. Zie het tabje "Extra WiFi".


Maar je kan wel alleen 2.4GHZ aanzetten toch?


Ja alleen de 2,4 aanzetten kan natuurlijk wel. Is wel ern "houtjes touwtjes" oplossing...maar het is nog niet verklaard dat mijn modem nu opeens weer de firnware versie 312 heeft. Kan die update misschien maar half zijn uitgevoerd of zo? Wat moet ik doen om zelf die 516 versie er dan in te zetten ?


Wat moet ik doen om zelf die 516 versie er dan in te zetten ?

Waarschijnlijk heb je een rollback gehad.

Als je een reset doet krijg je 516 firmware binnen:

 


Wat moet ik doen om zelf die 516 versie er dan in te zetten ?

Dit:

Hoi @GerardM55 ,

Als je het modem reset kan je extra wifi aanmaken,Je kan je 5ghz en 2.4 ghz een aparte naam geven.

 


OK dank jullie allemaal voor de input....ik ga het morgen uitvoeren....dan zal ik resultaat hier vertellen...groeten en een prettige avond nog.