Skip to main content
Beantwoord

Is de KPN Box 12 geschikt voor CAT7 netwerkkabel?

  • 28 August 2024
  • 3 reacties
  • 81 keer bekeken

Hoi allemaal,

 

Wij zijn overgestapt van Ziggo naar KPN. We hebben gekozen voor het snel abonnement (100 Mbit/s down- en uploaden). Nu hebben we meteen ook het thuisnetwerk aangepakt. We hebben een CAT7 kabel van de KPN Box V12 modem naar de woonkamer getrokken. Deze CAT7 kabel is ongeveer 14 mtr. lang en hebben we aangesloten op een TP Link Deco M4 mesh systeem. Deze TP link hebben we zelf aangeschaft en is dus niet van KPN. Als ik met mijn PC verbinding maak via het mesh systeem haal ik een download van 90 Mbit. Ook als ik de CAT7 kabel direct aansluit op mijn laptop haal ik maar 90 Mbit. Als ik met mijn pc direct verbinding maak met het modem (draadloos en bedraad) haal ik 120 Mbit. Dat is 30 Mbit verschil en dat vind ik veel. 

 

Nu heb ik KPN gebeld omdat ik wisselende verhalen lees over een CAT7 kabel. Er zijn diverse topics waar in wordt geschreven dat deze problemen kunnen geven. Maar de persoon die ik heb gesproken heeft gezegd dat CAT7 kabels geen probleem moeten zijn en gewoon gebruikt kunnen worden. Het is nu zoeken waar het probleem zit. Is het daadwerkelijk de CAT7 kabel? Of is het de connector die ik zelf op de kabel heb gemonteerd en die niet goed zit.

Voordat ik verder ga, wil ik eerst zeker weten of een CAT7 kabel geschikt is voor de KPN Box V12. Indien dat zo is, dan ga ik iemand zoeken die de connecters opnieuw kan monteren.

 

Bedankt voor jullie reactie.

Ga er maar vanuit dat de connector niet goed zit. 


Als de aansluiting niet goed zit kom je niet boven de 100, even een kabeltester bestellen

 


Hallo @user554896 ,

CAT7 is overkill, CAT5e/CAT6(a) is meer dan voldoende voor thuisnetwerken en ieder apparaat kan ook niet overweg met CAT7. Deze kabel is meer voor complexe bedrijfsmatige IT-netwerken


Reageer