Skip to main content

Kan iemand mij vertellen waar ik de mac filter kan vinden op de KPN box 12. Na de laatste update, versie KPN box 12 zie ik deze nergens meer terug.

Kan iemand mij vertellen waar ik de mac filter kan vinden op de KPN box 12. Na de laatste update, versie KPN box 12 zie ik deze nergens meer terug.

Bij dit artikel (wat nu aangepast is ondertussen) stond eerder een specifieke opmerking dat MAC filtering nog een missende functionaliteit was die in een latere update wordt toegevoegd.  Dus er hoeft niet verder gezocht te worden.


Mac filtering is inderdaad niet terug te vinden. Moet je dan als klant zelf maar achter komen…

Nieuw apparaat verbinden lukt echter niet waardoor ik vermoed dat op de achtergrond Mac filtering nog wel aanstaat. Kan dat kloppen?

Wanneer komt dit terug?

Waarom communiceert KPN niet pro actief over het vervallen van de Mac filtering?


Mac filtering is inderdaad niet terug te vinden. Moet je dan als klant zelf maar achter komen…

Nieuw apparaat verbinden lukt echter niet waardoor ik vermoed dat op de achtergrond Mac filtering nog wel aanstaat. Kan dat kloppen?

Wanneer komt dit terug?

Waarom communiceert KPN niet pro actief over het vervallen van de Mac filtering?

Het staat wel opgemerkt, echter het is veel alle informatie bij elkaar opgeteld:

Bij dit artikel staat een paragraaf over de .38 versie update en daarin staat:

  • MAC filtering volgt nog als functionaliteit in een latere update.

Dank voor je reactie.

De informatie is wel te vinden, maar je moet zelf op zoek gaan. Pro actief wordt alleen de avond tevoren een sms verzonden dat het modem ‘s nachts wordt geupdate. Een e-mail op voorhand met belangrijkste wijzigingen, zoals het vervallen van mac filtering, zou prettig zijn. Ik word daar nu een paar dagen na de update onverwacht mee geconfronteerd bij het toevoegen van een nieuw apparaat. Wat dus niet gaat want het filter is er niet meer. Het lijkt echter nog wel actief op de achtergrond want het nieuwe apparaat kan geen verbinding maken. De oplossing zal wel zijn resetten van het modem met verlies van alle instellingen… Dus in de eerste plaats vervelend dat het nieuwe device nu niet op de wifi kan, dat de oplossing vermoedelijk teruggaan naar fabrieksinstellingen is, terwijl dit netjes met software had kunnen zijn geregeld en proactieve communicatie hierover een heel andere klantervaring zou hebben opgeleverd. Zal nog wel een oude monopolistische reflex zijn van KPN… 🙂 Net als de misleidende communicatie over de nieuwe iPhone t.t.v. de release overigens. Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld.

 


Als die MAC filter functie wel in de oude software zat en wel qua instellingen wordt meegenomen maar vervolgens is die functie er niet in de nieuwe software dan zou dit misschien wel de uitkomst kunnen zijn.

Had u daar dan ook daadwerkelijk die functie aanstaan daarvoor met een aantal MAC addressen erin in de voorgaande software? Je zou verwachten dat instellingen waar geen functie voor is dat die er dan op zijn minst uit gegooid worden.


Ik had inderdaad MAC filtering aanstaan, op Allow, en dan een lijst apparaten toegevoegd.


Dan zou theoretisch het probleem op moeten lossen middels een factory reset van het modem. En dan wachten tot KPN die mac filtering functie terugbrengt en dan via de web interface opnieuw die apparaten invoeren in de mac filtering.


Ik weet niet hoe ik moet reageren, maar het kan toch niet waar zijn, dat je na een update een reset moet uitvoeren om nieuwe MAC adressen toe te kunnen voegen.

Mijns inziens is een update bedoeld om de veiligheid te verhogen, functionaliteit te verbeteren of toe te voegen. Sleutelwoord hier is "beter”! Niet om stappen terug te doen of als gebruiker terug naar af te moeten. 

Ik denk dat de echte oplossing is om een niet KPN modem/router aan te schaffen! 


Reageer