Skip to main content

Hallo,

Ik vroeg me af of er een logboek bij wordt gehouden op het moment dat je de stroom toevoer van de router eruit trekt, 

Ik en mijn vrouw zijn in discussie over het feit dat onze lieve kleine meid de stroom kabel er meerdere malen in/uit de router heeft gehaald en ik wil hem verplaatsen naar een andere plek maar daar is mijn vrouw het niet mee eens xD 

Nu wil ik der bewijs leveren zodat ik dit kan onderbouwen en uiteindelijk de router kan verplaatsen😇

Hallo @Blank123 , heb je een koper- of een glas-aansluiting?  In het 1e geval zal het niet makkelijk zijn de modem/router te verplaatsen omdat deze altijd zo dicht mogelijk bij het IS/RA-punt geplaatst moet zijn, meestal in de meterkast. Als jouw modem inderdaad in de meterkast staat, deze op slot doen, dan kan de kleine meid er niet meer bij.

Heb je een glasvezelaansluiting, dan kun je de modem/router op iedere plek in huis zetten waar je maar wilt.

Veel modem/routers hebben inderdaad een log-functie, waarmee je uit kunt lezen wanneer deze off-line is geweest. Welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen?

 


Hoi @Blank123 . Welkom op het forum.

Heb je de reactie van @JanD  gelezen? Kun je zijn vraag beantwoorden? Er zit vaak wel een log in maar die wordt ook min of meer gerest na stroomuitval.  

Ik kan het meestal wel vanaf afstand controleren.