Skip to main content

Hoi Allemaal,

Het valt mij op dat er opeens best veel herstartende V10A's zijn, is daar misschien een reden voor van bijvoorbeeld een recente software update?

Sowieso valt het mij op dat de V10A en Box 12 sowieso een heel stuk vaker deze problemen vertonen dan bijvoorbeeld een V10 of V9, en tuurlijk zijn netwerken soms slecht ingericht, maar dat is met netwerken met de V9 en V10 ook al zo natuurlijk.

Ik ben benieuwd.

@martijn197108  Interessante vraag stelling , maar hoeveel is “best veel” herstartende V10A's en is er een relatie naar een mogelijke software update ?

Zelf heb ik een V10A en die werkt met mijn configuratie (hardware / firmware setup) en de laatste firmware v5.00.56 build503-owl zonder problemen.

Als ik het aantal reacties in het topic V10A Update: Extra Wifi ev5.00.56_build503] | KPN Community kijk en dat vergelijk met KPN Box 12 Update: Mesh 1SGEJ10000528 & SGEJ1000060E] | KPN Community dan zou ik eerder geneigd zijn te zeggen dat de V10A een “probleemloze” laatste firmware update heeft gehad.

Waar ik wel in mee kan gaan is het feit dat de V10A en de V12 meer problemen kunnen vertonen omdat er een Mesh functie aan toe is gevoegd die moet samenwerken met de experia-wifi en de super-wifi 1 en 2.  

Natuurlijk lees je vooral de klachten die mensen ervaren, het zou mooi zijn als er ook eens positive reactie over de V10A en V12 in combinatie met de experia-wifi en de super-wifi 1 en 2 zouden komen.  Hoop dat deze in dit topic mogen verschijnen en dan uiteraard met een duidelijke beschrijving van de gebruikte configuratie.

 

 

 

 


Hoi @Radioman ,

Bedankt voor de reactie.Ik had voorheen een V10A, zonder wifiversterkers en dat werkte probleemloos.Geen herstart's ervaren.Maar mijn netwerk is vrij '’schoon'’ bekabeld een TV ontvanger en af en toe een PC en via wifi Laptop, mobiele telefoons en verder geen afwijkende apparatuur.Dat was met de 1na laatste firmware versie.Mijn eigen ervaring is dus best prima.

Maar de V10A en box 12 hebben wel meer problemen met oa SMA omvormers, dat gaat niet goed.De V10 en ouder vertonen daar geen problemen mee.Ook heb ik het idee dat deze modems gevoeliger zijn voor DVS'en en switches zonder IGMP snooping dan de oudere modems.