Skip to main content

Ik wil port forwarding UIT zetten in de box 12 maar daarvoor moet ik protocollen en apparaten toevoegen? Heel vreemd.

Nu staat het dus AAN zonder specificaties. De omgekeerde wereld dus, lijkt het. Er staan nu toch geen poorten open waar ik niets vanaf weet?

Zie screenshots

, bij IPV4 is het exact hetzelfde.

 

Zolang je niks toevoegt, staat er niks open.


Waarom staan de schuifjes op de betreffende pagina's dan wel open? En waarom kunnen ze niet dicht?


Welke schuifjes precies ?


Waarom staan de schuifjes op de betreffende pagina's dan wel open? En waarom kunnen ze niet dicht?

Er zijn bepaalde standaard forwards door KPN ingesteld, o.a. voor de TV-decoder, in oudere modems kon je die wel verwijderen, maar kwamen automatisch weer terug, is dus hier ook niet uit te zetten voor een goede werking van KPN-apparatuur @herfstframdoosje 


Welke schuifjes precies ?

Zie de screenshots, bij 'Activeren' 🙂


Welke schuifjes precies ?

Zie de screenshots, bij 'Activeren' 🙂

Maar die schuifjes staan niet aan, vandaar mijn vraag.


Dit schuifje betekent niet dat er iets aanstaat. Het betekent voor elke port forward die wordt ingevoerd of deze direct in de AAN of UIT stand moet worden aangemaakt. Sommige mensen willen namelijk een port forward aanmaken die je soms uit , soms aanzet zonder deze iedere keer opnieuw aan te maken. Zolang hier dus niets is ingevoerd dan zie je op de overzichtspagina dus staan 0 port forwarding. Probeer maar eens als test iets aan te maken met het schuifje groen en het schuifje grijs. Pas dan zijn er port fowards actief die ook geteld worden. Na het aanmaken kunnen ze ook eenvoudig weer gewist worden. Dus het kan geen kwaad om te proberen.

KPN maakt tegenwoordig gebruik van andere communicatiemethoden voor tv boxen en extenders waar geen port forwards voor nodig zijn.


Het kpn modem staat standaard volledig dicht voor toegang en communicatie vanaf internet naar het thuis netwerk toe. Alleen communicatie van het thuisnetwerk naar internet toe staat standaard aan anders zou je niet kunnen internetten.

In het overzicht bij filters zal het filter icoon dus standaard grijs zijn. (alles dicht) Dit betekent dat er geen enkele wijziging in de categorie beveiliging is ingevoerd zoals bv port forwards of andere type wijzigingen. Zodra dit wel het geval is wordt dit dus bij filters gesignaleerd en ook aangegeven welke categorie actief staat. 


Bedankt voor de uitleg, @BruisTablet Het is me helemaal duidelijk zo. Het is alleen wel een beetje verwarrend dat bij de instellingen voor port forwarding zelf de knop 'aan' staat zonder dat er iets is aangezet.

Overigens is het voor mij nu niet nodig om het daadwerkelijk te gaan gebruiken, ik ga er ook maar niet mee lopen klooien verder. De modem geeft nu al genoeg serieuzere problemen (steeds rebooten uit zichzelf).


Wat voor software versie draait er eigenlijk op die v12 die regelmatig herstart problemen heeft?

 


V12.C.23.04.39, zoals bij een heleboel anderen met vergelijkbare problemen. Zie  mijn andere topic.


Er is een andere versie in omloop. Dat is te zien in dit forum onderwerp:

 


Bedoel je versie ***.38? Dat is niet de versie die ik heb, ik heb ***.39. Ik heb ook een heel ander probleem dan in dat topic.


Klopt het gaat daar over een geheel ander probleem maar het is dezelfde v12 met software 23.15.02 en dat is nieuwer dan 23.04.39.


Denk je dat dat de problemen zou oplossen? Ik lees niet per se heel bemoedigende dingen als ik op dat versienummer zoek op dit forum. Maar minder dan bij mijn huidige versie, dat dan weer wel.

 


Verwachting is dat nieuwere versies meestal vooruit gaan. Kwestie van afwachten.


Verwachting is dat nieuwere versies meestal vooruit gaan. Kwestie van afwachten.

Helaas is dat vaak ook maar ten dele waar, maar we zullen zien.