Skip to main content
Vraag

Is het normaal dat je een router met gebruikerssporen krijgt?

• April 1, 2026
  • 6 reacties
  • 103 keer bekeken

Vanwege een defect modem kreeg ik een nieuw modem. Ook niet het nieuwste model, precies dezelfde die ik 10 jaar geleden ook kreeg.

Ik kreeg vandaag een nieuw modem. Deze blijkt helaas al diverse gebruikerssporen te hebben.

Het gaat er uiteraard om dat het modem werkt. Is het echter gebruikelijk dat je gebruikte apparatuur krijgt? 

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2026

Hallo ​@Sluitje1979 ,

Dat is inderdaad gebruikelijk. Dat heeft te maken dat KPN graag duurzaam is. Het is beter voor het milieu om modem van klanten die opgezegd hebben, opnieuw uit te lenen aan andere klanten. En de V10, de V10A en de Box 12 zijn allemaal nog prima te gebruiken. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Echte defecte aan de buitenkant betekend dat ze een nieuwe behuizing krijgen, maar zeker weten dat alle apparatuur welke retour komt worden nagekeken. En indien nog goed ook opnieuw worden ingezet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 1, 2026

Echte defecte aan de buitenkant betekend dat ze een nieuwe behuizing krijgen, maar zeker weten dat alle apparatuur welke retour komt worden nagekeken. En indien nog goed ook opnieuw worden ingezet.

De buitenkant is niet defect. Er zitten alleen veel gebruikerssporen op. Ik lees hier dat dit gebruikelijk is in verband met de duurzaamheid.

Dank voor uw reactie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 1, 2026

Hallo ​@Sluitje1979 ,

Dat is inderdaad gebruikelijk. Dat heeft te maken dat KPN graag duurzaam is. Het is beter voor het milieu om modem van klanten die opgezegd hebben, opnieuw uit te lenen aan andere klanten. En de V10, de V10A en de Box 12 zijn allemaal nog prima te gebruiken. 

Dank voor uw reactie.

Duidelijk verhaal. Het belangrijkste is ook dat het werkt😉

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 2, 2026

De buitenkant is niet defect. Er zitten alleen veel gebruikerssporen op. Ik lees hier dat dit gebruikelijk is in verband met de duurzaamheid.

Dank voor uw reactie.

Heb dat ook eens gehad. En heb toen om een ander modem verzocht en gekregen. Dat ging niet om een krasje overigens, maar dat modem was behoorlijk beschadigd. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Sluitje1979, welkom bij de community en wat leuk dat je ons hebt gevonden!

Goede vraag. Zoals hierboven ook al wordt aangegeven, is het inderdaad gebruikelijk dat je een modem ontvangt dat eerder gebruikt is. KPN heeft een groen hart 💚 en daarom kiezen we er bewust voor om apparatuur te hergebruiken. Dat is duurzamer en beter voor het milieu. 

Zoals ​@Ik_Combineer ook aangeeft, wordt de apparatuur nagekeken en alleen opnieuw ingezet wanneer alles goed werkt.

Natuurlijk moet het modem er nog wel netjes uitzien. Als de gebruikerssporen echt storend zijn of het apparaat beschadigd is, kun je altijd contact opnemen om te kijken naar een andere oplossing.

Fijn om te lezen dat het belangrijkste voor jou is dat het modem goed werkt! 😉