Skip to main content

Afgelopen week, tijdens mijn vakantie ging de Exp Box 12 defect. Een vriendelijk (en ook kundige) buurman heeft van alles gereset en gecontroleerd maar kreeg het 100Mbit ADSL niet meer aan de praat.

Via KPN Webcare (twitter) te horen gekregen dat het modem (deel) defect is maar toch twijfel ik daar wel aan. Het is natuurlijk mogelijk dat een modem defect raakt, maar het toeval wil dat op de ochtend (~ 07:30) dat de internet verbinding weg viel ik ook een annulering bestellling ontving voor 200Mbit Hussel xDSL. Iets te veel toeval, ik denk dat mijn lijn er gewoon uitgeknikkerd is.. of dat tijdens het testen of 200Mbit mogelijk is.. mogelijk dus idd het modem defect is geraakt.

Anyhow, iemand vergelijkbare ervaringen?

Verder, ik baal als een (mega) stekker omdat ik een full-remote thuis werker ben en al had gehoopt in November 2022 op KPN glasvezel te zitten. Dat laatste (KPN glasvezel) heb ik maar naar het land der fabelen terug gestuurd. Wat een farce.. absoluut slechte tot zeer slechte prestratie (van) en ervaring (met) KPN.

Het snelste antwoord krijg je via klantenservice 0800-0402 en aangeven dat je een storing hebt 


jimny, dank voor je reactie maar ik was in het buitenland en via twitter aangegeven dat ik een storing had.


KPN 0800 0402 gebeld en god-zij-dank kreeg ik zeer kundige medewerker aan de lijn.. je kent ze wel.. zo’n zeldzaamheid… bijna uitgestorven.

 

  1. het goede nieuws: de storing zit in de wijkcentrale (DSLAM misconfiguratie)
  2. het slechte nieuws; niet binnen een aantal uren op te lossen want er moet iemand naar de centrale.

Hoi @Robert Welling, het modem zelf was niet het probleem blijkbaar. Goed dat je gebeld hebt, bij een storing is dat de snelste weg om de verbinding te laten nakijken. Is er inmiddels iemand geweest bij de centrale en heb je weer een stabiele verbinding? 


@Jasper afgelopen Donderdag is er idd een monteur geweest, het probleem was dat iemand mijn ADSL had verwijderd omdat ie dacht dat ik al glas had (ik heb een 200Mbit upgrade aangevraagd). Het kan allemaal niet gekker. Anyhow, sinds afgelopen Vrijdag weer op Ziggo met 1Gbps verbinding en ik zinghet uit toch 8 December 2023 want dan eindigt mijn KPN ADSL contract. Ondanks dat de fiber hier letterlijk voor de deur ligt heb ik van KPN Netwerk een brief ontvangen dat ik buiten hun verzorgingsgebied zit (… mijn overbuurman 50 meter verder op zit vrolijk op glas).

 

Topic mag gesloten worden, thanks


Dat is goed nieuws, fijn dat de verbinding daarmee hersteld is.

Dat je blijkbaar net buiten de beschikbaarheid van glasvezel valt is zuur, daar hebben wij helaas geen invloed op. KPN Netwerk is de partij die het netwerk aanlegt en beheert. 


@Jasperje reactie stelt mij teleur… ik neem een dienst af bij KPN en niet bij KPN Netwerk en je dan verschuilen achter het feit dat KPN Netwerk niet kan leveren valt erg slecht bij mij. Ik liep daar continue tegen aan, dat KPN medewerkers het afwimpelen als een probleem van KPN Netwerk. Dit zijn twee verschillende bedrijven en ik heb (tot 8 December 2013) een contract bij KPN en niet KPN Netwerk.

Ik ben nu weer terug bij Ziggo en voor mij geen KPN -vast- meer.

/rw


@Jasperje reactie stelt mij teleur… ik neem een dienst af bij KPN en niet bij KPN Netwerk en je dan verschuilen achter het feit dat KPN Netwerk niet kan leveren valt erg slecht bij mij. Ik liep daar continue tegen aan, dat KPN medewerkers het afwimpelen als een probleem van KPN Netwerk. Dit zijn twee verschillende bedrijven en ik heb (tot 8 December 2013) een contract bij KPN en niet KPN Netwerk.

Wat had u anders voor reactie willen hebben? Dat Jasper persoonlijk bij u glasvezel aan zou komen sluiten ofzo? Liefst vandaag nog zeker?

Het is natuurlijk heel logisch dat KPN medewerkers hier op het forum of achter de telefoon geen invloed hebben op de aanleg van glasvezel. Dat KPN Netwerk een apart bedrijf is doet in dit verband niet ter zake. Als KPN provider wel zelf glasvezel aan zou leggen, dan had da niet anders geweest.


KPN en KPN Netwerk zijn inderdaad gescheiden bedrijven en de administratie is niet voor elkaar in te zien. Dat mag ook niet van de ACM. Het enige wat ik kan zien is wat jij zelf ook kunt zien op de website van KPN Netwerk. Ik heb geen andere informatie dan dat. De reden dat je dat vaker hebt gehoord, is doordat dat de realiteit is.Â