Skip to main content
Beantwoord

Kan de P1 homewizard die op 2,4 Ghz werkt niet instellen op de Box 12

  • 8 September 2024
  • 13 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik heb een P1 homewizard die enkel op 2,4 Ghz werkt deze word niet gezien door het modem en of geaccepteerd. De P1 werkt op 2,4 Ghz band breedte op kanaal 1. Zowel handmatig of in de bij gast instellingen zijn er te weinig tools dat hij de P1 homewizard herkend. Is dit een tekortkoming in de Box 12 en komt er een firmware update of heb ik ander modem nodig? 

Andere topics lezend treft het veel veel P1homewizard gebruikers die zijn overgestapt op V12 modem die op 2 kanalen uitzend. Hoe kan het dat de V12 deze tekortkoming heeft?

Wat vreemd dat het installeren van de p1 meter niet wil lukken. Maar je hoeft toch helemaal niets te doen met het modem tijdens het installeren?


Heb je eventueel binnen de modem de ‘extra wifi’ de 2.4-band geactiveerd en daarmee proberen te verbinden @granjohnkempbern16 ?

 

 


Je kan proberen je P1 meter via een hotspot van je telefoon in te stellen, geef je hotspot je wifi naam en wachtwoord (zorg dat je modem uit staat), daarna zet je de het modem weer aan en je hotspot uit.


Hoi Salty klinkt goed. T.a.v. extra wifi, helaas is bandbreedte niet in te stellen en ziet dan ook de P1 niet. Tch blijf ik het raar vinden dat het modem op 2 frequenties uitzend maar de P1 niet ziet. Mijn inziens is dit een firmware probleem. Ik ga hotspot mobiel zo ff checken klinkt plausibel.


Ja het is raar, maar ik heb vaker gelezen dat deze truck werkt. Het is het proberen waard!


Wat vreemd dat het installeren van de p1 meter niet wil lukken. Maar je hoeft toch helemaal niets te doen met het modem tijdens het installeren?

Graag zou ik willen weten of jij dan ook een V12 modem hebt? Mijn ondervinding is dat de V12 ondanks de 2,4 & 5 Ghz bandbreedte de P1 homewizard niet ziet of accepteert als netwerk. ofwel de P1 accepteert de netwerkconfiguratie van  het V12 modem niet.

Ga ff checken of hotspotidee van Salty werkt zie onderstaande.

Je kan proberen je P1 meter via een hotspot van je telefoon in te stellen, geef je hotspot je wifi naam en wachtwoord (zorg dat je modem uit staat), daarna zet je de het modem weer aan en je hotspot uit.

kom er zo op terug


Je kan proberen je P1 meter via een hotspot van je telefoon in te stellen, geef je hotspot je wifi naam en wachtwoord (zorg dat je modem uit staat), daarna zet je de het modem weer aan en je hotspot uit.

 

helaas wordt deze niet geaccepteerd door P1


helaas wordt deze niet geaccepteerd door P1

Even voor de goede orde, je telefoon staat als hotspot en met een ander apparaat probeer je de setup te doen ? Dus je telefoon figureert enkel als modem ?


Nee maar ik heb wel de SuperWiFi's en gebruik de standaard wifi dus niet de extra wifi en dat werkt prima. Maar het installeren via de app ging bijna vanzelf. Je gebruikt toch wel de app van Homewizard?


Nou het is simpeler.

Ga via je mobiel naar home wizard app pagina

> instellingen

>meters

>ga naar >

>3 stippen bovenaan

>Wifi veranderen

> vervolg stappen uitvoeren: en zorg ervoor dat P1 module donkerblauw oplicht.

Als het goed is maak je dan verbinding.

Dank jullie wel voor de reacties. Jammer dat Homewizard niet duidelijk is t.a.v. provider/netwerkverandering.


Maw het is je gelukt om de boel werkend te krijgen?!


Je P1 meter stond dus niet in pair mode, fijn dat het opgelost is!


Maw het is je gelukt om de boel werkend te krijgen?!

Je P1 meter stond dus niet in pair mode, fijn dat het opgelost is!

 

resp: Ja Nee 

Op het moment dat providerwisseling of modem is. Dan moet netwerkt weer opnieuw gekoppeld worden. Echter bij P1 activatie gaat het mis. omdat deze via telefoon communiceert. Op het moment dat je deze uitvoert weigert P1 echter iedere verandering van het netwerk. De P1 kan ook niet verwijdert worden (blijft opgeslagen) en nieuwe P1 module word niet geaccepteerd. Ik dacht vanwege nieuwe modem dat er een bandbreedte probleem was. Maar achteraf bleek de P1 verborgen bestanden te hebben die niet zo voor het oog zichtbaar zijn.

Vandaar de toelichting.


Reageer