Skip to main content

Ik heb een P1 homewizard die enkel op 2,4 Ghz werkt deze word niet gezien door het modem en of geaccepteerd. De P1 werkt op 2,4 Ghz band breedte op kanaal 1. Zowel handmatig of in de bij gast instellingen zijn er te weinig tools dat hij de P1 homewizard herkend. Is dit een tekortkoming in de Box 12 en komt er een firmware update of heb ik ander modem nodig? 

Andere topics lezend treft het veel veel P1homewizard gebruikers die zijn overgestapt op V12 modem die op 2 kanalen uitzend. Hoe kan het dat de V12 deze tekortkoming heeft?

Als je de P1 meter in koppel modus hebt staan (ring knippert blauw), zie je dan wel het wifi netwerk van de P1 meter tussen jouw wifi netwerken staan?

Hoi wjb, nu je het zegt. de blauwe ring gaat naar ca 5 sec weer naar wit, ik zie dus ook geen wifi netwerk van p1. 

Je moet hem even uit je meter halen, zodat hij 1 min zonder stroom zit. Daarna stop je hem er weer terug in. Vervolgens de knop ingedrukt houden totdat hij blauw gaat knipperen.

Ook dat werkt niet al meerdere keren geprobeerd.

maar ik heb de oplossing gevonden……

via een andere site was de oplossing: p1 meter loskoppelen van slimme meter. Verbinden losse adapter voor de voeding. Hotspot op telefoon aan zetten ( was misschien niet nodig). Dan p1 meter in koppel modus zetten (blijft nu wel blauw knipperen) dan je telefoon verbinden met ‘ p1-meter’ wifi (wachtwoord is SetupPass). Dan terug naar wizard app en kiezen voor eigen netwerk etc de normale setup van de p1 uitvoeren….

achteraf is het simpel😊

 


Reageer