Skip to main content

Ben onlangs in het bezit gekomen van een KPN Box V12 maar kan hem niet via het aangegeven adres benaderen om hem in te stellen. Ook branden de groene lampjes van TV en telefoon niet? Heb al diverse malen een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd maar het blijft onveranderd. Heb de V10 maar weer aangesloten.

De v10 is ook een stuk beter dus gebruik die maar. Hoe kwam je aan de box 12??


Overgenomen van iemand


Of zit daar het probleem ;-)

 


Het zou me niets verbazen als dat niet meer kan en het modem toegewezen moet worden. Maar waarom heb je die gekocht?? Ik zie de meerwaarde tov de v10 echt niet. 


Ik kreeg ook al zo'n donkerbruin vermoeden dat het modem toegewezen wordt. Wel zonde als de modem dan niet meer gebruikt wordt en hij bij de vuilnis terecht komt. Hoezo groen?? Waar KPN zo mooi mee schermt. Ze nemen niks meer terug ik heb hier ook al mijn oude kastjes en V8 modem nog liggen???  ….. Als antwoord op jouw vraag:  Ik las dat de wifi op de V12 sterker was en de toevoeging van Wifi 6 kortom ik dacht een upgrade ;-)


De modems zijn in bruikleen dys mieten teruggestuurd worden. Ik hoop dat je er geen geld aan uit heb gegeven want dat is zonde van je geld.


Ik kreeg ook al zo'n donkerbruin vermoeden dat het modem toegewezen wordt. Wel zonde als de modem dan niet meer gebruikt wordt en hij bij de vuilnis terecht komt. Hoezo groen?? Waar KPN zo mooi mee schermt. 

Dit is niet het geval. Modems belanden niet in de vuilnisbak, vooral niet als ze nog courant zijn, dan worden deze zowel fysiek als digitaal schoongemaakt, gecontroleerd en opnieuw ingezet. Als telefonie en tv niet op komen kan het wel een zakelijk model zijn waar andere firmware op draait. 

KPN is een van de groenste telecomproviders van de wereld en dat bereiken we echt niet door alleen maar te roepen dat we groen zijn. Nee, er zijn pittige doelstellingen omtrent zaken als circulariteit, energieverbruik en uitstoot. Sinds 2010 heeft KPN het stroomverbruik al 45% weten te reduceren, bijvoorbeeld door meer in te zetten op glasvezel maar ook door andere investeringen. Er komen geen nieuwe monteursbussen op diesel tenzij niet anders leverbaar en het is het doel om alle 1300 voertuigen van de monteursorganisatie te vergroenen, er zijn pilots geweest met CNG en nu rijden er al zo'n 150 elektrische bussen rond. KPN stelt ook dergelijke eisen aan leveranciers. We zijn trouwens onlangs nog uitgeroepen tot wereldklimaatleider: https://www.overons.kpn/nieuws/cdp-kpn-in-2022-opnieuw-wereldklimaatleider/.

 

Ze nemen niks meer terug ik heb hier ook al mijn oude kastjes en V8 modem nog liggen???

Die kan je altijd kosteloos terugsturen. Het hoort wel zo te zijn dat deze terug komen bij KPN. Je kan zelf een doos gebruiken maar bij de klantenservice kan je ook een retourdoos vragen. 


Wel vreemd dan dat de monteur die bij mij langskwam geen enkele moeite nam de oude tv kastjes en modems mee terug te nemen. Heel Marktplaats staat vol met de verkoop van zogenaamd geleende modems e.d. maar KPN zelf doet er niks voor om ze terug te krijgen anders stonden die niet te koop.


Maar goed ik ben nu ruim € 40,- armer door het kopen van een zakelijke modem waarvan de gebruiker geen rekening krijgt als die hem niet terug stuurt, wie snapt het nog??


Dat van marktplaats klopt wel maar niemand zet er bij dat het niet werkt. Tv ontvangers staan er ook maar ze doen het niet op een ander adres.


Maar goed ik ben nu ruim € 40,- armer door het kopen van een zakelijke modem waarvan de gebruiker geen rekening krijgt als die hem niet terug stuurt, wie snapt het nog??

Terug brengen en vertellen dat ie een oplichter is.


KPN moet beter op z'n spullen passen dan komen die niet te koop op Marktplaats. Dus artikel niet geretourneerd de kosten in rekening brengen.


Wel vreemd dan dat de monteur die bij mij langskwam geen enkele moeite nam de oude tv kastjes en modems mee terug te nemen.

Dat is een incidenteel iets, het is namelijk wel onderdeel van onze werkinstructie dat wij bruikleenapparatuur innemen wanneer niet meer gebruikt.

 

Heel Marktplaats staat vol met de verkoop van zogenaamd geleende modems e.d. maar KPN zelf doet er niks voor om ze terug te krijgen anders stonden die niet te koop.

 Hier gaat het vooral om geld. Dergelijke apparatuur terughalen van Marktplaats inclusief het onderzoek wat erbij komt kijken kost meer geld dan wat het oplevert. In dat geval kiest KPN ervoor om daarin haar verlies te nemen.

 

Maar goed ik ben nu ruim € 40,- armer door het kopen van een zakelijke modem waarvan de gebruiker geen rekening krijgt als die hem niet terug stuurt, wie snapt het nog??

Die rekening heeft mede met geld te maken. Een enorm aandeel van bruikleenapparatuur komt retour, een afdeling opzetten die de afhandeling doet van dergelijke apparatuur die niet retour komt kost meer geld dan wat het oplevert. Ook het risico van incasseren van kosten voor apparatuur dat wel terug is gekomen maar kwijt is geraakt of nog niet verwerkt in het logistieke centrum maken dat er door KPN besloten is dit niet te doen. Dit geldt overigens niet voor wholesale-partners die gebruik maken van KPN-apparatuur, die voeren hier hun eigen beleid.

 

Een ding is wel, het feit dat je betaald hebt voor een product die niet verkocht had mogen worden en in feite dus is gestolen maakt je wel schuldig aan heling 😉

 

Dat van marktplaats klopt wel maar niemand zet er bij dat het niet werkt. Tv ontvangers staan er ook maar ze doen het niet op een ander adres.

Dit is correct. TV ontvangers worden na activatie gekoppeld aan een abonnement, deze koppeling is niet door de klant zelf te verwijderen dus tenzij nog nieuw in doos heb je niets aan gebruikte tv-ontvangers. Maar wederom: er is geen mogelijkheid dergelijke apparatuur van KPN te kopen dus het gaat ten allen tijde om heling. Ja, er kunnen kosten gerekend worden voor een tv-ontvanger die kapot gegooid is of whatever maar dan is het ‘you break it, you buy it’ en dan wordt het defecte apparaat inderdaad eigendom omdat deze gekocht wordt. Het nieuw geleverde apparaat blijft nog steeds in bruikleen.


Heling? Als KPN mij een V12 ter beschikking stelt hoef ik hem niet via Mraktplaats te kopen. Maar ik krijg geen V12 als ik dat wil als trouwe klant.


Jouw baas zal wel heel blij met je zijn….heling…..Je wilt niet weten hoeveel geld ik al aan KPN betaald heb!

 


Heling? 

Volgens de letter van de wet is dit heling. Ik schijf de wet ook niet 😉

 

Als KPN mij een V12 ter beschikking stelt hoef ik hem niet via Mraktplaats te kopen. Maar ik krijg geen V12 als ik dat wil als trouwe klant.

Je neemt een dienst bij KPN af, namelijk ‘internet’, ‘tv’, ‘vast bellen’ of een combinatie hiervan. KPN levert apparatuur om gebruik te maken van deze dienst maar het is aan KPN om te bepalen welke apparatuur zij uitgeeft, het is immers geen huur maar bruikleen. Gelukkig bestaat er zoiets als de vrije modemkeuze waarmee je zelf gekochte apparatuur kan aansluiten mits deze aan de technische specificaties voldoet. Deze apparatuur moet dan echter wel rechtmatig verkregen zijn. Als iedereen zomaar een ander modem krijgt als ze dat vragen dan betekent dit een grote hoeveelheid apparatuur die extra ingekocht moet worden en een grote hoeveelheid die niet opnieuw ingezet wordt. Dit betekent automatisch dat de maandlasten ook omhoog gaan.


Heling!!! Ik zie sombere kerstdagen voor je @Eric S. 

 


Of zit daar het probleem ;-)

Nee, het probleem is dat de KPN Box gewoon een buggy ding is. Het niet kunnen benaderen zoals u dat noemd is een bekend probleem. Het forum staat er vol mee. 


Ik stuur de V12 terug naar de verkoper en krijg mijn geld terug. Dan is het aan hem om deze modem naar KPN terug te sturen…..Probleem opgelost. 

Ooh ja, N Hendriks geef mij even het antwoord nummer van KPN waar ik de oude tv kastjes en V8 modem gratis naar terug kan zenden dan heb ik weer ruimte in mijn kast 😄


Dat mag naar:

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn


Ik ben er inmiddels achter dat het om een MKB, dus zakelijke, V12 modem gaat. Dit is een koop modem geweest dus niks bruikleen KPN. Alleen jammer dat de verkoper niet meer reageert op mijn verzoek tot terugname. Dus voor wie KPN EEN gebruikt en nog een modem zoekt ik heb er één in de aanbieding voor € 40,- ( normale verkoopprijs KPN € 198,- )