Skip to main content
Antwoord

Kan ik een ASUS RT-be92u gebruiken in plaats van mijn box 12?

• February 4, 2025
  • 5 reacties
  • 144 keer bekeken

Hallo,

Situatie slechte wifi op de 1e etage en zolder ( geen mogelijkheid voor lan)

De wifiversterkers van kpn werken elkaar tegen, en die moet ik met regelmaat resetten. 

Nu wil ik een ASUs Rt-be92u als router gaan instellen en een oudere ASUs art als iamesh laten draaien.

Het is niet mogelijk om de KPN box 12 in bridge mode te zetten. 

Dan moet ik of in de modem van KPN gaan om dmz uit te zetten. 
Hoeveel risico loop ik dan op cybercrime als ik de ASUs als router ga instellen?

Of moet ik wifi uitzetten op de KPN box en de ASUs als acces point gaan instellen?

Wat is wijsheid!

Beste antwoord door Berry76

Het heeft zich zelf opgelost. Ik heb de ASUS modem gereset. Toen de installatie weer doorlopen en de software van ASUS de keuze laten maken. Nu werkt het weer zoals het moet. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 4, 2025

Het heeft zich zelf opgelost. Ik heb de ASUS modem gereset. Toen de installatie weer doorlopen en de software van ASUS de keuze laten maken. Nu werkt het weer zoals het moet. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 5, 2025

Fijn dat je het aan de praat hebt gekregen Berry. Mocht je toch nog hulp nodig hebben laat het dan weten!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 5, 2025

Fijn dat je het aan de praat hebt gekregen Berry. Mocht je toch nog hulp nodig hebben laat het dan weten!

Hoi Remco, is er nog een oplossing om de en dubbele NAT op te lossen, door deze op de box 12 uit te kunnen zetten?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 5, 2025

Beste ​@Berry76 je eigen router als AP instellen i.p.v. als router.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 7, 2025

Beste ​@Berry76 je eigen router als AP instellen i.p.v. als router.

Dat zou ook mijn advies zijn Berry!