Skip to main content

Weet iemand wanneer bestaande klanten een V12 modem kunnen verwachten? Hier veel wifi gebruikers en de V10 geeft de laatste tijd nogal wat problemen. Wifi versterkers toegevoegd, helpt iets maar niet ideaal. 

Zolang je modem nu prima werkt krijg je geen nieuwe dat voegt niks toe.


Hallo @Ceessie64 een ander modem gaat je wifi-probleem niet verhelpen.

Als de wifi bij jou thuis niet optimaal is ligt dat o.a. aan het overige wifi-gebruik in de straat/wijk waarin je woont, dat wordt niet anders met een ander modem en verkeerde wifiinstellingen binnen je modem.

Je kunt wel proberen de wifi te optimaliseren, bijvoorbeeld bij beide banden de kanaalkeuze op AUTO te zetten. Bij de 2.4-band de kanaalbreedte op 20 te zetten en niet op 20/40, 40 of AUTO en bij het 802.11-protocol uitsluitend te kiezen voor N en niet voor B/G/N of voor G/N

Bij de 5.0-band de kanaalbreedte op AUTO te zetten of te laten staan en bij het 802.11-protocol te kiezen voor uitsluitend AC, als dat kan, anders voor N/AC en niet voor A/N/AC

Gebruik je de wifiversterkers van KPN dan geldt bovenstaande voor de wifiversterkers en niet voor de V10, want daar behoort de wifi van uitgeschakeld te zijn.

Heb je geen versterkers van KPN dan geldt bovenstaande zowel voor de V10 als voor de versterkers.

Succes.

 


Als je super wifi gebruikt doe de V10 helemaal niks meer met wifi, die hoort dan uitgeschakeld te worden en de super wifi neemt dit over, als je dan nog slechte wifi hebt gaat de box 12 dit niet verbeteren, er zal dus wat anders aan de hand zijn wat het probleem veroorzaakt.

Staan de schotels mooi opgesteld?

Gebruik je ze draadloos tussen de 1 en tweede? Kabel is beter.

Hoe druk is de buurt waar je woont?

 


Beste @Ceessie64, welkom! Heb je iets aan bovenstaande informatie? Je hebt met een V10 doorgaans een prima modem in huis. Deze hoeft niet omgeruild te worden voor een Box 12. Daarnaast klopt het wat Doornekamp zegt: als jij SuperWifi punten gebruikt, schakelt dit de wifi op de V10 uit. Het is dan wel belangrijk dat je de punten strategisch opstelt. Kan je de gestelde vragen beantwoorden? We helpen graag verder. 

Staan de schotels mooi opgesteld?

Gebruik je ze draadloos tussen de 1 en tweede? Kabel is beter.

Hoe druk is de buurt waar je woont?

 

 


Ik heb nuttige informatie ontvangen van degene die gereageerd hebben. Ik heb superwifi, maar de schotels bekabelen is geen optie. Wel is het erg druk hier in de buurt met een buurman die een erg sterk signaal heeft en blijkbaar hebben we daar allemaal last van. Het is nog steeds te doen hier, maar niet optimaal. Wachten op glasvezel maar dat gaat nog wel jaren duren. Iedereen bedankt voor de reacties. 


En wat zal glasvezel aan je WiFi veranderen?

Echt helemaal niks, is de basis niet goed dan is hooguit de snelheid minder snel, maar ook dan moet het gewoon stabiel kunnen werken.

Het gaat bij jou mis op het punt van hoe de apparatuur onderling kan communiceren, word dus nadenken, ga ik het onmogelijke toch mogelijk maken en met kabels werken of laat ik het hierbij en neem ik voor lief dat het nooit lekker kan gaan werken, misschien als de buurman vertrekt gaat het dan wel weer goed.


En wat zal glasvezel aan je WiFi veranderen?

Echt helemaal niks, is de basis niet goed dan is hooguit de snelheid minder snel, maar ook dan moet het gewoon stabiel kunnen werken.

Het gaat bij jou mis op het punt van hoe de apparatuur onderling kan communiceren, word dus nadenken, ga ik het onmogelijke toch mogelijk maken en met kabels werken of laat ik het hierbij en neem ik voor lief dat het nooit lekker kan gaan werken, misschien als de buurman vertrekt gaat het dan wel weer goed.

Wat is, volgens onze postcodecheck, momenteel de snelheid die je kunt halen, @Ceessie64? Je kunt natuurlijk van niets, ook niets maken. Dus stel dat je nu maar 30 Mbit/s zou kunnen halen, dan verlies je met alleen wifi, veel. Je zou dan inderdaad kunnen kijken of je toch kabels kunt trekken. Mocht je meer kunnen halen, kan je misschien kijken of je ergens nog een SuperWifi punt bij kunt plaatsen en de afstand zo kunt verkleinen.