Skip to main content

Dag allemaal,

In maart wordt bij mij het glasvezel aangesloten incl. TV via een KPN box 12.

Nu kan ik een Fritzbox  4060 Router krijgen via mijn werk maar dit is een model waar geen modem in zit.

Weten jullie of ik dit model rechtstreeks op het ONT punt kan aansluiten wanneer dit geplaatst wordt in plaatst van de KPN box 12?  Ik kon dit helaas niet zo snel ergens terug vinden.

Mvg,

Noxie

Jazeker, die werkt prima op de glasvezel ONT en zal een hele vooruitgang zijn ten opzichte van de Box 12.


@Doornekamp33 Super, hartstikke bedankt voor je snelle reactie!


Geen dank, geniet ervan.:thumbsup:


Ik gebruik dit modem zelf ook en dat is alleen maar genieten!!!


Alleen jammer dat dit modem geen 160mhz 2x2 heeft, maar 80mhz 4x4.

 

Kan iemand mij vertellen als je een repeater 6000 bedraad aansluit, of je dan wel 160mhz 2x2 hebt?


Ik had graag geweten dat het niet mogelijk is de Fritz 4060 stabiel te gebruiken icm glasvezel van KPN.

De fabrikant heeft geprobeerd met verschillende updates te komen, maar geeft nu aan dat het waarschijnlijk pas stabiel zal werken na update 7:50. Wanneer deze komt is niet bekend.

Ik heb de Fritz 4060 alleen stabiel gebruikt toen ik nog ziggo had... Hij staat nu werkloos 


Ik had graag geweten dat het niet mogelijk is de Fritz 4060 stabiel te gebruiken icm glasvezel van KPN.

De fabrikant heeft geprobeerd met verschillende updates te komen, maar geeft nu aan dat het waarschijnlijk pas stabiel zal werken na update 7:50. Wanneer deze komt is niet bekend.

Ik heb de Fritz 4060 alleen stabiel gebruikt toen ik nog ziggo had... Hij staat nu werkloos 

Je zou bijna denken dat er dan toch iets anders speelt. Ik draai hier ook een 4060 i.c.m. KPN glasvezel. 100% stabiel. 


Ik had graag geweten dat het niet mogelijk is de Fritz 4060 stabiel te gebruiken icm glasvezel van KPN.

De fabrikant heeft geprobeerd met verschillende updates te komen, maar geeft nu aan dat het waarschijnlijk pas stabiel zal werken na update 7:50. Wanneer deze komt is niet bekend.

Ik heb de Fritz 4060 alleen stabiel gebruikt toen ik nog ziggo had... Hij staat nu werkloos 

Je zou bijna denken dat er dan toch iets anders speelt. Ik draai hier ook een 4060 i.c.m. KPN glasvezel. 100% stabiel. 

Heb hier ook een 4060 staan echter soms een hikje, @SledgehammerNL Kijk eens in je log van je windows systeem of je een Bron melding e1dexpress  in je log tegenkomt.

 

 


Ik heb sinds half augustus glasvezel van KPN en gebruik het sinds het begin in combinatie met de 4060 (firmware 7.30).

Heel af en toe heb ik een kort hikje (korte onderbreking van enkele seconden), maar uiteindelijk is de uptime over de afgelopen vier maanden bij mij ruim 99,999% geweest. 


Mijn verbinding is beter zonder dan met Fritz 4060, wel moet gezegd dat de 4060 stabiel draaide onder Ziggo. Met KPN is het niet te doen. Er zijn monteurs geweest, maar die doen niets anders dan speedtest draaien. Dat is niet bepaald oplossingsgericht.

Omdat de stabiliteitsproblemen niet 100% van de tijd spelen deden beide monteurs een moment met goede score af als de norm. Begrijpelijk, maar geen oplossing voor mijn probleem dat sinds oktober speelt. Kpn box 12 werkt oke, af en toe een hickup, maar niet zo ernstig