Skip to main content

Is het mogelijk en hoe je modem op gast in te stellen dat de gasten niet op mijn Sonos netwerk kunnen en dat er een snelheidsbeperking ingesteld kan worden?

Ik zie het zo niet...

KPN BOX 12.

 

Hallo @MartiByrde , bij je modem kun je gast netwerk activeren.

Of de duur en snelheid te regelen is hangt af van de softwareversie die je hebt.

 


Standaard is de snelheid beperkt tot 10 mbit. Bij de allernieuwste versie kan dat aangepast worden. Maar die versie word nog niet naar alle klanten uitgerold. Dus kans is behoorlijk groot dat u die nog niet heeft.


Het gastennetwerk heb ik geactiveerd.

Die software versie, is dat die versie die ook de inlogproblemen verhelpt? of is er aan andere softwareversie waar je over spreekt?

En het gastennetwerk zit op dezelfde modem als het standaard netwerk. Hoe ga ik daar het Sonos deel uitzetten?

 

 


Het gastennetwerk heb ik geactiveerd.

Die software versie, is dat die versie die ook de inlogproblemen verhelpt? of is er aan andere softwareversie waar je over spreekt?

En het gastennetwerk zit op dezelfde modem als het standaard netwerk. Hoe ga ik daar het Sonos deel uitzetten?

Als het goed is kan de Sonos niet bedient worden van af het gastennetwerk. Tenzij u WiFi versterkers van KPN heeft. Dan misschien wel. Daar is niets aan te doen.

De nieuwe firmware, en dan voornamelijk de nieuwe firmware voor de versterkers, zal dit oplossen. Maar KPN rolt deze firmware nu niet actief uit. Want hij is eigenlijk gewoon nog niet af. Het is nog een soort van test versie.


Nvt


Is het mogelijk en hoe je modem op gast in te stellen dat de gasten niet op mijn Sonos netwerk kunnen en dat er een snelheidsbeperking ingesteld kan worden?

Ik zie het zo niet...

KPN BOX 12.

 

In de nieuwe software ziet gast wifi er als volgt uit:

Tweede plaatje bandbreedte van gastwifi.


Top, alles werkt prima nu.