Skip to main content

Ik krijg op 3 januari internet van KPN (nog nog bij andere provider waar ik al een Fritzbox heb. Ik heb inmiddels het standaard KPN modem maar ik wil graag de Fritzbox, dit onder meer vanwege bepaalde ondersteuning/diensten die ik via de Fritzbox laat lopen. En ik zou graag dus als het kan het modem Fritzbox voor de ingangsdatum willen hebben. Of kan ik de Fritzbox  die ik nu heb ook tijdelijk met firmware omzetten van de huidige ISP naar KPN zodat de Fritzbox de adressen en inlog van KPN gebruikt? (tot het moment dat ik van KPN de Fritzbox toegestuurd krijg?

​@veldhuizenhwa is de Fritzbox van jouw of is deze van je huidige provider? Je kan bij KPN er een bestellen. Zie deze pagina. je kan er zelf ook 1 kopen en deze dan gebruiken. Hier vindt je meer informatie wanneer jezelf een modem aanschaft. 

Je kan een FritzBox heel eenvoudig instellen op een andere provider.

Het is het modem van de vorige provider (Fritzbox 7590) geen eigendom. ​@Hoopvol Dat je er een kunt bestellen dat weet ik maar dat kan niet voordat je abonnement is ingegaan, en daar zit de crux. Ik heb nogal wat dingen over mijn Fritzbox draaien, vandaar dat mijn vraag ook was of ik voordat de verbinding ingaat al een Fritzbox kan krijgen (niet kopen) maar ik begrijp nu dat dit niet kan, maar dat ik wel de instellingen kan omzetten van mijn.provider.nl naar de KPN instellingen in het menu van de Fritzbox. (totdat ik de KPN Fritzbox zelf heb)

​@veldhuizenhwa kan je wellicht een backup maken van je huidige fritzbox welke je later over zet op je nieuwe fritzbox? Ik weet niet of dit werkt, maar ik kan mij dit zo voorstellen. 

Ja de backup heb ik al gemaakt...

Hoi ​@veldhuizenhwa, om even te bevestigen, je kunt inderdaad de FRITZ!Box van de andere provider gebruiken op onze aansluiting. Doorloop de installatiewizard dan opnieuw en kies KPN. Je kunt met een F!B ook een back-up maken en dit overzetten op degene die je uiteindelijk via ons afneemt, of zelf aanschaft als je dat zou willen.

Reageer