Skip to main content

Hallo,

Ik weet niet of ik hiermee op de juiste plek ben. Sinds ruim 2 maanden zit ik bij kpn, ik had toen voor een fritzbox 7583 gekozen, maar nu na 2 maanden ben ik niet zo tevreden over dit apparaat. Dus ik wil deze graag omruilen voor een experia router, laatste model. Is dat mogelijk of ben ik hiervoor aan het verkeerde adres.

Harrie

Hallo @Harrie Huizer ,

Je kunt pas na zes maanden van deze box af:

Hoe bestel ik de FRITZ!Box via KPN?

Je kunt via MijnKPN of onze klantenservice de FRITZ!Box aan je abonnement toevoegen. Je hebt hem dan binnen een paar dagen in huis. 

De FRITZ!Box optie heeft een contractstermijn van 6 maanden. Dat betekent dat als je een FRITZ!Box bestelt, je het minimaal 6 maanden bij je abonnement. Pas daarna kan je dit weer opzeggen.

Bron: 

Wellicht kun je via 0800-0402 vragen of je daarnaast een Box 12 mag ontvangen. Gewoon proberen! 


Hallo @Harrie Huizer 

 

Waarom ben je er niet tevreden over, met een Fritz!Box kan je veel meer dan met een standaard KPN modem.


Hoi Gesp,

Ik had de Fritzbox ingesteld en deze heeft ip adres 192.168.178.1, wat ik ook probeer het wordt elke keer een ander ip adres en dat is voor de apparaten die een vast ip adres hebben behoorlijk frusterend en nee het is geen vpn die stoort, daarom wil ik kijken waar het aan kan liggen.


heb je het IP adres en ook de dhcp range (daar waar je apparaten in vallen) aangepast onder netwerk, netwerkinstellingen, IP instellingen:

 

Apparaten een vast ip adres geven is meestal veel slimmer te regelen via de netwerksettings van de Router. Apparaten gewoon op DHCP laten staan.

 

 


voordat ik andere apparaten aangesloten had, zag ik via ipconfig dat de default gateway inderdaad steeds hetzelfde bleef, maar op de één of andere manier krijgen sommige andere apparaten een ander ip adres dat echt heel anders is. via ipconfig is het 192.168.178 enz. en sommige apparaten krijgen echt een compleet ander nummer, in een heel andere range bv. beginnend met 45.enz. Hierdoor krijg ik geen contact meer met sommige programma's, het ergste was dat ik opeens niet meer bij mijn wachtwoorden kon komen, ik heb van alles geprobeerd, maar omdat ik via mijn pc nu een ander ipadres heb kan ik er niet meer inkomen. Ook muziek downloaden lukt niet meer, er wordt nml. vertelt dat ik zelf ook moet delen, dit heeft steeds goed gewerkt. via een vreemd ipadres lukt dat dus niet meer.

Ik heb zelf nog een andere goeie asus router, ik wil eens kijken of ik die aan de praat kan krijgen. Alleen maak ik mij zorgen of ik daarna nog wel tv kan kijken, dit wordt nu nog geregeld door de fritzbox. Ik kan nog niet heel veel over tv aansluiting lezen.

Dat is dus de reden dat ik graag een experia router wil uitproberen.


Hallo, Ik zie nu pas dat erik mij info betreffende de fritzbox heeft getoond, dat ga ik eerst doornemen voordat ik rigoreuze besluiten ga nemen.


Ik wil nog even terugkomen op dit probleem, ik heb een artikel doorgelezen die ik volgens mij hier ergens ben tegengekomen, het gaat over het gebruik van een eigen router, dit wilde ik gaan proberen tot mij het volgende stukje opviel. “Vereisten, een Asus Router en wat andere zaken, maar er stond dus ook nog, kpn glasvezel, is dit echt noodzakelijk, wij hebben hier nog geen glasvezel, ze zijn er mee bezig, er wordt gezegd, nog een paar maanden, als het gebruik van een eigen router dus moet wachten op die glasvezel, dan wacht ik dus nog een paar maandjes, mocht het wel kunnen, dan probeer ik het dus” Kan iemand mij vertellen wat het beste is?

Harrie


Hallo @Harrie Huizer het verschil tussen glasvezel en DSL is dat je op een glasvezelaansluiting een geschikte router nodig hebt en bij een DSL-aansluiting een geschikte modem/router.

En routers zijn voldoende beschikbaar, maar modems een stuk minder.

 

 


Een Fritz!Box gaat niet zomaar publieke IP adressen uitdelen, heb je misschien 1 of ander apparaat wat die IP adressen uitdeelt of gebruik je een VPN dienst?

Waar zie je dat vreemde IP adres, als je b.v. via http://www.watzijnmijnips.nl/ je IP adres opvraagt of krijgen sommige apparaten zo'n 45.x.x.x IP adres?
Als je dan op zo'n apparaat met een 45.x.x.x IP adres je publieke IP adres opvraagt via bovenstaande link krijg je dan een ander IP adres te zien dan bij de apparaten die een 192.168.x.x IP adres krijgen?

 

Een ander modem/router gaat je echt niet helpen als het ergens in je eigen netwerk zit, dan hou je hetzelfde probleem.


Dit is net een nieuwe laptop, het adres van de gateway klopt en op deze laptop ook, maar als ik jouw tip http://www.watzijnmijnips.nl/  gebruik dan krijg ik een heel ander ip adres te zien. twee totaal verschillende ip adressen voor 1 laptop. Ik gebruik nog geen vpn voor deze laptop. Ik snap echt niet hoe het kan, dat is dan waarschijnlijk de reden dat sommige sites het niet meer doen. Ik was van mening als ik mijn eigen router gebruik en configureer, dan hoop ik dat de ip ellende achter de rug is. ik heb http://www.watzijnmijnips.nl/  gebruikt op 4 verschillende pc's (2 draadloos en 2 bedraad), het vreemde hieraan is dat deze 4 pc's allemaal hetzelfde ip adres hebben, alleen mijn eigen pc had een ander ip adres, die zat achter een vpn adres, maar toen ik die uitschakelde had ik voor deze pc ook hetzelfde ip adres. Alles werkt voor de rest goed, alleen sommige sites werken niet meer. Dit staat achter elk hetzelfde ip4 adres: fixed.kpn.net, kan iemand mij misschien vertellen wat hier aan de hand is

Harrie


Hallo @Harrie Huizer fixed.kpn.net staat voor vaste aansluiting, niet voor vast IP-adres.

 


dat begrijp ik nu, maar is nog geen oplossing voor ip adressen problematiek.


dat begrijp ik nu, maar is nog geen oplossing voor ip adressen problematiek.

Neem aub even contact op met de AVM helpdesk. Mogelijk dat mijn collega’s kunnen helpen. Ze zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag 020—3220022.

 

Ik herken het in ieder geval niet.

 

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric


Dit is net een nieuwe laptop, het adres van de gateway klopt en op deze laptop ook, maar als ik jouw tip http://www.watzijnmijnips.nl/  gebruik dan krijg ik een heel ander ip adres te zien. twee totaal verschillende ip adressen voor 1 laptop. Ik gebruik nog geen vpn voor deze laptop. Ik snap echt niet hoe het kan, dat is dan waarschijnlijk de reden dat sommige sites het niet meer doen. Ik was van mening als ik mijn eigen router gebruik en configureer, dan hoop ik dat de ip ellende achter de rug is. ik heb http://www.watzijnmijnips.nl/  gebruikt op 4 verschillende pc's (2 draadloos en 2 bedraad), het vreemde hieraan is dat deze 4 pc's allemaal hetzelfde ip adres hebben, alleen mijn eigen pc had een ander ip adres, die zat achter een vpn adres, maar toen ik die uitschakelde had ik voor deze pc ook hetzelfde ip adres. Alles werkt voor de rest goed, alleen sommige sites werken niet meer. Dit staat achter elk hetzelfde ip4 adres: fixed.kpn.net, kan iemand mij misschien vertellen wat hier aan de hand is

Harrie


Intern in je eigen netwerk heeft elk apparaat een IP adres in de range van je modem, echter of je nu op je laptop of je pc naar http://www.watzijnmijnips.nl/  gaat zal er altijd met een extern IP adres gecommuniceerd worden, dus het 45. IP adres.

 

Waar de problemen met het niet kunnen bereiken van sites vandaan komt weet ik niet, wellicht kan je een aantal voorbeelden geven welke sites je niet kan bereiken