Skip to main content

Goedemorgen,

Heb het volgende probleem.
Ik heb nog de Experiabox 9 en heb een aantal maanden geleden een mail ontvangen met het advies deze om te ruilen aangezien de Experiabox 9 niet meer ondersteund wordt.
Ik neem aan dat ik bij omruiling de Box 12 krijg.
Heb gelezen dat de oude Experiabox geretourneerd moet worden, hier zit dan het probleem voor mij.
Weet nl. niet op wat voor een termijn ik deze terug kan sturen, het lijkt er nl. op dat ik de hele meterkast moet ombouwen om ruimte te krijgen voor de Box 12 (aannemende dat ik deze krijg),
Is het mogelijk uitstel (voor onbepaalde tijd) tijd te krijgen voor terugzenden van de Experiabox 9, zonder dat ik steeds een herinnering om deze terug te zenden?
Op deze manier heb ik alle tijd, a.d.h.v. de ontvangen Box 12, de meterkast aan te passen en de meest gunstige plaats te kiezen.
Ter verduidelijking, ik heb de omruiling nog niet aangevraagd (de Experiabox 9 werkt ook nog zonder problemen).

Alvast bedankt voor uw reactie.

De hele meterkast ombouwen? 😲

 

De Box12, die je dan inderdaad krijgt, hangt op een soortgelijke beugel, op dezelfde manier als de v9. Hoezo moet daar de meterkast voor omgebouwd worden?

Kun je een foto plaatsen voor verduidelijking?

 

P.s. de v9 houd niet zomaar op met werken. Maar KPN houd wel op met de ondersteuning wat betreft updates en beveiliging. 


Meterkast verbouwen??   Waar baseer je dat op @Universe ?

De KPN Box 12 is 24 x 17 x 6 cm (B x H x D) dus dat zal niet (veel) anders zijn dan de v9.


De Box 12 is groter (breder) dan de Experiabox 9.
Ik heb een mal van papier gemaakt met de afmetingen van de Box 12 en deze past (net) niet op de plaats van de Experiabox 9.
Wij hebben meer apparatuur in de meterkast, o.a. alarm, grote switch, Sonos connector, Klik aan Klik uit, adapter Hormbacj Home etc.
 


Het is niet gezegd dat je een Box 12 gaat krijgen. In andere topics zie ik dat ook de V10a nog geleverd wordt als vervanger van oudere modem/routers en wellicht ook de V10 nog wel. 


Het is niet gezegd dat je een Box 12 gaat krijgen. In andere topics zie ik dat ook de V10a nog geleverd wordt als vervanger van oudere modem/routers en wellicht ook de V10 nog wel. 

 

Dan moet daar een goede reden voor zijn, zoals pairbonding.

Omruilbeleid voor modems ouder dan de v10 is een Box12

 

 

@Universe Een moderator kan misschien de herinneringen uitzetten oid zodat je meer tijd hebt.

Kan wel wat dagen duren voordat ze aan dit topic toe zijn.


Nou niet altijd, getuige bv dit topic, waar recent een V10a geleverd is, met dus maar 3 LAN-poorten, waar TS er 4 nodig heeft en liever het oude modem gehouden had. 


Hoi @Universe, de Experia Box V9 wordt inderdaad vervangen door een nieuwer model. Dat hoeft niet per se de Box 12 te zijn zoals je al leest. Bij het vervangen worden de modems direct omgewisseld, je levert de oude in en je krijgt de nieuwe. Als je de oude niet inlevert zal de nieuwe niet gegeven kunnen worden.

Mogelijk kan je het nieuwe modem in eerste instantie ook los aansluiten, waarbij die nog niet aan de muur hangt. Op die manier kan je de verbinding al wel gebruiken, en heb je de ruimte om meer ruimte te maken.