Skip to main content
Antwoord

Kan ik mijn oude ExperiaBox V10 omruilen voor een nieuw modem bij KPN?

• September 2, 2025
  • 4 reacties
  • 114 keer bekeken

Beste,

Ik wil graag mijn oude modem omruilen voor een nieuw exemplaar. Het gaat om een Experiabox V10(a).

Ik kan namelijk in de instellingen geen 2.4GHZ en 5GHZ verbinding van elkaar splitsen en ook verder weinig instellingen wijzigen met de firmware op dit modem, daarnaast is ook de verbinding niet ideaal. Dit moet zeker beter kunnen met een moderner modem. 

Kan ik dat via het community forum regelen? Ik kom via het klantenserviceportaal langs allemaal mogelijkheden voor troubleshooten maar een chat of iets dergelijks is niet beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@ghz123 en welkom bij de KPN Community. Kun je met bovenstaande tips uit de voeten? We ruilen modems inderdaad niet om deze reden om, maar je kunt wel een hoop zelf instellen. 

Mocht je modem al KPN Software hebben, dan kun je op onze Community bijvoorbeeld vinden hoe je het volgende kunt regelen:

En nog meer, als je daar bij de artikelen kijkt. 
Hopelijk kun je het modem dan meer naar wens laten werken. 🙂

4 reacties

• September 2, 2025

Ik kan namelijk in de instellingen geen 2.4GHZ en 5GHZ verbinding van elkaar splitsen...

Dat kan in geen enkel model van KPN. Dus daarvoor omruilen schiet je niks mee op.

Op alle modellen van KPN staat dezelfde firmware tegenwoordig met dezelfde functies. Dus omruilen om meer functies/mogelijkheden te krijgen is ook zinloos. 

Welke instellingen mis je?

• Topper
  • September 3, 2025

Maak een gastnetwerk. Heb ik ook gedaan en die is dan wel 2.4 ghz!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hi ​@ghz123 en welkom bij de KPN Community. Kun je met bovenstaande tips uit de voeten? We ruilen modems inderdaad niet om deze reden om, maar je kunt wel een hoop zelf instellen. 

Mocht je modem al KPN Software hebben, dan kun je op onze Community bijvoorbeeld vinden hoe je het volgende kunt regelen:

En nog meer, als je daar bij de artikelen kijkt. 
Hopelijk kun je het modem dan meer naar wens laten werken. 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2025

V10. Of toch V10a. Dat zijn 2 verschillende. 

Ik ga even uit van het eerste. V10.

Als je de V10.C..... software hebt is daar de "Extra wifi" voor. Daar mee maak je losse 2.4 en 5 Ghz netwerken binnen je netwerk.

De hoofdwifi kan niet gesplitst maar daarom is Extra wifi geïmplementeerd.

Nadeel van gastwifi is dat het los staat van je netwerk en er onder andere niet naar kunt casten. Dat kan ook niet met apparaten die onderling in het gastwifi zitten.