Skip to main content

Ik heb een experiabox 12 (Sagemcom F5359). Ik heb gelezen dat je daarop een extra wifi netwerk kan instellen.

Ik heb echter geen menu zoals hier staat beschreven. 

Kan ik mijn modem handmatig updaten ?

Hallo @weetweinig , als de huidige firmware van jouw modem lager dan …..516 is kun je deze handmatig updaten door het resetknopje zo lang in te drukken tot een of meer lampjes uitgaan of rood branden, dan meteen loslaten.

Het updaten kan wel tot een kwartier duren. Als alle lampjes weer groen branden is de modem weer bij en kun je de firmwareversie weer controleren.

Let op, alle eigengemaakte aanpassing in de modem gaan verloren en je moet inloggen met de gegevens die achterop je modem staan.

Bij de nieuwste firmwareversie vraagt de modem uitdrukkelijk, om veiligheidsredenen, het wachtwoord van de modem aan te passen en de wifinamen en wachtwoorden aan te passen, negeer dit niet, maar doe dit gewoon anders werken sommige wijzigingen die je in de modem aan wilt brengen, niet.

Succes.

 


Fijne update dan….hier tig devices waarop ik dan het wachtwoord etc moet veranderen. Is er geen andere methode? 

Onder device info staat geen info over de firmware. Moet ik die ergens anders zoeken ?
 


Hallo @weetweinig onderstaand zoals het bij device info staat:

Software Version SGEJ10000516

Heb jij een lager nummer dan, moet je even updaten.

Het is ook geen verplichting om de wachtwoorden en wifinamen aan te passen, maar wordt dringend geadviseerd.

Wat je niet kunt doen is bepaaalde wifiinstellingen aanpassen als je niet eerst de wachtwoorden en wifinamen binnen het modem hebt aangepast.

 

 

Succes.

 

Aanvulling: het kan ook zijn dat als je een reset doorvoert, KPN de bestaande wifi-namen en wachtwoorden weer uit de database terugzet op jouw modem, maar dat kun je nazien.

 

Oke dank je, mijn versie is 312, ga dus maar even updaten. Zie wel wat ik moet aanpassen.