Skip to main content
Antwoord

Kan ik wifi uitzetten op mijn Box 12 als ik bedrade SuperWifi 2 punten heb?

• January 30, 2025
  • 4 reacties
  • 307 keer bekeken

Sinds een week heb ik 2 Supoerwifi 2 punten in gebruik. Deze zijn bedraad aan gesloten op de KPN Box 12.
De KPN Box 12 staat in de meterkast en daardoor is dat WiFi signaal niet top maar zodra je binnen komt verbind je mobiel wel met deze box. Ik zou het prettig vinden als ik de WiFi op de KPN box 12 kan uitzetten en dat alle WiFi via de SuperWifi2 punten gaat.

Nu heb is dit onderwerp al eerder besproken in deze community en zie ik in de reacties: “Het probleem dat je ervaart is aangekaart intern en wordt meegenomen".

Is er al bekend of dit issue opgelost is of opgelost gaat worden?

Beste antwoord door Denise van KPN

Ik heb nog even gevraagd en het is toch mogelijk. Je kunt wifi op de Box 12 uitzetten met het wifi schuifje. Er komt dan een extra checkbox of je wifi op de extenders aan wilt laten: Modems met KPN Software: Wifi instellingen wijzigen. 1 van de SuperWifi 2 punten moet dan inderdaad wel bekabeld aangesloten worden. We raden het niet aan, maar het kan wel.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

De KPN Box 12 is onderdeel van het meshnetwerk. Het is de ‘master’ over de SuperWifi punten. Uitschakelen van het wifi signaal op jouw KPN modem is dan ook niet wenselijk. Maar jouw mobiele telefoon zou in principe automatisch moeten overschakelen naar het dichtstbijzijnde wifi punt, zodat jij altijd de beste verbinding hebt. Als jouw mobiele telefoon verbonden blijft met het modem, is dat waarschijnlijk het wifi punt dat het dichtstbij is. De oplossing zou dan zijn om de SuperWifi op een andere plek te zetten. Mijn tip zou zijn om de Wifi Manager eens te gebruiken voor het verbeteren van jouw wifi netwerk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2025

Hoi Denise,

Dank voor je antwoord.

Volgens mij moet het softwarematig mogelijk zijn om de KPN Box 12 de master of het configuratie punt te zijn te laten voor je netwerk en de gebruiker de optie te geven om het WiFi punt in de Box 12 te disablen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 4, 2025

Ik heb nog even gevraagd en het is toch mogelijk. Je kunt wifi op de Box 12 uitzetten met het wifi schuifje. Er komt dan een extra checkbox of je wifi op de extenders aan wilt laten: Modems met KPN Software: Wifi instellingen wijzigen. 1 van de SuperWifi 2 punten moet dan inderdaad wel bekabeld aangesloten worden. We raden het niet aan, maar het kan wel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2025

Bedankt voor het uitzoeken Denise, hier was ik naar op zoek.