Skip to main content

Ik ben overgegaan naar 1gig glasvezel verbinding, heb vanaf de start van mijn overstap naar KPN ongeveer 7 jaar geleden een V10 modem. Ik lees dat alleen nieuwe klanten in aanmerking komen voor een V12 modem. Ik heb 2 witte superwifi kastjes, één aan de modem verbonden, de andere op de eerste verdieping. Ik heb begrepen dat het superwifi kastje die aan de modem vast zit niet los geplaatst kan worden. Dit is erg vervelend omdat ik onder andere mijn werkplek en omvormer op zolder heb en daar een slechte verbinding ervaar. De omvormer voor de zonnepanelen heeft ook wifi verbinding nodig. De KPN monteur die de nieuwe glasvezel kast geplaatst heeft gaf aan dat als ik op zolder een betere wifi bereik wil hebben, ik dan eerst de superwifi kastjes moet verplaatsen. Dat kan alleen met een V12 modem, dan kun je beide superwifi kastjes los van de modem verder in huis verplaatsen. Kan KPN mij hiermee verder helpen?

Wees verstandig en hou de v10. Absoluut het beste modem wat kpn heeft. Sowieso worden modems alleen omgeruild als er sprake is van een defect. U bent beter af met het kopen van een extra wifi punt. Hier kunt u een super wifi kopen voor een aanbiedingsprijs.


Het is te triest voor woorden, vandaag al 6x mijn wifi verbinding weggevallen. Glasvezel uit/aan, modem uit/aan, super wifi (wit) uit/aan gezet. Alle stappen gevolgd, ik ben het meer dan zat. Tijdens mijn Teams vergaderingen geen verbinding. 😡😡😡 Gisteren ook al diverse keren uitval. Modem schiet om de haverklap in storing, als ik niets doe pas na 10 minuten weer automatisch verbinding. Ik kan dit naar mijn werkgever niet verkopen. Op welk nummer kan ik ern KPN monteur bereiken?


Valt internet op bekabeld aangesloten apparaten ook uit?

Modem schiet om de haverklap in storing...

Hoe ziet u dit?


Inderdaad, het start iedere keer vanuit de modem.


Er zijn ook andere bekabelde apparaten op het modem rechtstreeks aangesloten, Philips hue bridge en somphy zonnescherm kastje. Deze schieten gelijk in storing als het wifi weggevallen is.


Wat doen de lampjes op het modem dan? Gaan die ook knipperen? 

Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop ook geen internet meer dan?


Ik kan mijn laptop niet rechtstreeks op het modem aansluiten, er zit geen netwerkaansluiting op. Alleen via wifi of een dockingstation aan te sluiten. Thuis geen docking, wordt niet door de werkgever geleverd. Lampje Service op modem knipperteen paar keer oranje, daarna weer groen. Het wireless lampje op de modem is uit.


Daar bestaan adapters voor:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-3-Poort-Hub-Gigabit-Ethernet-Adapter-2-in-1-USB-Adapter-UE330-usb-hub/html/product/1665451

Heeft u ook tv van KPN? 


Ik heb ook TV van KPN.


Dank voor de tip, maar het moet gewoon werken zonder uitbreiding van extra producten die niet van KPN zijn.


Ik heb ook TV van KPN.

Valt die ook uit?

Heb je een switch of andere netwerkapparatuur(2e router) in je netwerk?

Je zou kunnen proberen de zonnepanelen omvormer ter test de ontkoppelen van je internet verbinding, dat kan problemen geven.Maar bij de V10 zie ik dat eigenlijk bijna niet.

 

Het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos maken en vervolgens het modem ook even herstarten kan ook helpen.


Hoi @Ron61 . Erg jammer dat die verbinding niet stabiel is.   Heb je de tips van @martijn197108  opgevolgd?  Misschien is een reset de oplossing.


 

Erwin, het is uiteindelijk gelukt. Heb de modem gereset, al mijn apparatuur dat van wifi gebruik maakt losgekoppeld. Sommige verplaatst naar andere verdieping. De Super wifi kastjes gereset, opnieuw via de wps-knop met elkaar verbonden. Heb speedtest op mijn thuiswerkplek uitgevoerd, 204 down / 206 up.

Het lijkt er op dat het Somphy kastje dat de zonwering op afstand aanstuurt de grote boosdoener was. Nu geen verstoringen meer.


Dat klinkt hoopvol, @Ron61 ! Dank voor de update.