Skip to main content

@Kpn

ik heb een v10a modem. In combinatie met de nieuwste zwarte superwifi schotels. Ik heb al maanden waardeloze verbinding via superwifi. Telkens verliezen ze hun verbinding. heb met hulp van klantenservice alles gedaan wat gedaan kan worden om dit euvel te verhelpen. Ook met behulpzame forumgebruikers veel gedaan om de waardeloze verbinding met mijn superwifi te verhelpen. Het zit in de V10a modem zo concludeert een technicus van KPN. De v12 zou hier geen last van hebben.

ik ben inmiddels een beetje klaar met het gedoe van telkens wegvallende en zoekende superwifi. En zou heel graag weer tevreden kpn gebruiker worden. Ik zou daarom graag het verzoek in willen dienen om mijn v10a modem om te wisselen voor de experia box v12. Is dat mogelijk op korte termijn? 

Hallo @Floris79 , nee, KPN vervangt alléén defecte modems en dat is die van jou niet.

 


@JanD kennelijk is mijn modem wel kapot want het werkt niet zonder dagelijkse storing samen met mijn kpn superwifi. 


@Floris79 je hebt al zoveel samen met @Roy74 gedaan en het wil maar niet lukken.  Ik hoop voor je dat een modemwissel gaat lukken.  Wellicht dat er een keer een uitzondering gemaakt kan worden.


Thanks @Joep1965. Ik zal hier het resultaat vermelden. Dankzij en Met @Roy74 idd een tijdelijke workaround gevonden maar die gaat ook in storing. Kortom, het is duidelijk dat de v10a in combinatie met de superwifi geen duurzaam werkende combinatie is.


@Floris79 draadloos gaat niet lukken. Blijf het een apart verhaal vinden. Ik hoop eigenlijk ook op een wissel want met de tv+ draadloos boven moet ik superwifi2 hebben. Dat ding staat nou compleet ergens anders aan de draad maar daar heb ik superwifi niet nodig. Ik volg dit even en kijk dan of ik ook naar de box12 kan. Ik ben het wel met je eens dat het simpelweg niet kan werken ergens, je bent niet de enige. En ja, dan is er sprake van een defect mijn inziens.


@Roy74 ho, ik was mijn berichtje nog aan het aanpassen maar kreeg telefoon tussendoor. Ik zag dat je al een reactie had gegeven, Thanks. Hopelijk gaat dit lukken en werkt alles weer zoals het voorheen vlekkeloos werkte. 


Hoi @Floris79, ik heb alles even aandachtig doorgelezen. Helaas nog geen oplossing gevonden ondanks dat er zoveel getest is. Ik heb daarom een nieuw modem opgestuurd. Huidige kun je omruilen bij het servicepunt uit de sms. Ik ben nu wel heel benieuwd of het nu wel goed samen gaat werken. 


@Bart_Z superfijn! Hartelijk dank Bart. Ik ga het weer testen. 


@Bart_Z zou je voor mij ook een modemruil willen starten? Ik neem aan dat het dan om een box12 gaat? Ik heb 6 weken veel testen gedaan maar de v10a en superwifi2 werken niet lekker samen. Vanwege tv+ heb ik superwifi2 hard nodig en om de twee nachten resetten is niet te doen.

Zie mijn topic:

 


Ik heb begrepen dat minimaal één super wifi 2 bedraad met een v10a verbonden dient te zijn. 


Ik heb begrepen dat minimaal één super wifi 2 bedraad met een v10a verbonden dient te zijn. 

Niet volgens de informatie in de kennisbank. Overigens wel voor de v10. Helaas nu een onwerkbare situatie met de v10a vandaar het ruilverzoek.


Dat hoeft ook niet, omdat de V10a mee doet in het mesh netwerk. Op de V10 moet inderdaad wel een SuperWifi via een kabel aangesloten zijn. 


Maar het dient wel binnen bereik opgesteld. 

Dus zeker 1 super wi-fi nog binnen bereik van de v10a. En nummer 2 dan weer binnen bereik v10a danwel nummer 1.


Maar het dient wel binnen bereik opgesteld. 

Dus zeker 1 super wi-fi nog binnen bereik van de v10a. En nummer 2 dan weer binnen bereik v10a danwel nummer 1.

SuperWiFi's draadloos zo als een ketting achter elkaar rijgen valt meestal tegen. Bij elke SuperWiFi is er drastisch snelheidsverlies. 


Dat hoeft ook niet, omdat de V10a mee doet in het mesh netwerk. Op de V10 moet inderdaad wel een SuperWifi via een kabel aangesloten zijn. 

Dat is inderdaad juist. Daarom had ik ook maar 1 superwifi als aanbod gekregen via de wifi manager. Ik had me omdat ik twijfelde geïnformeerd in de kennisbank voor ik bestelde. Wel fijn dat er nu een oplossing is!