Skip to main content

Inmiddels 3 maanden, vele telefoontjes en reset's verder kan ik nog steeds niet inloggen. Vorige week na bijna een uur met een service medewerkster aan de telefoon gezeten te hebben kon ik er via de browser Opera een keer in. Ik moet zeggen dat de vriendelijkheid en haar wil om er uit te komen bewonderenswaardig is. Niets dan lof daarover. maar helaas zoals gezegd was het na een dag al weer mis. Gisteren heb ik alles weer gereset, modem en mijn 2 super wifi punten, en kreeg ik zo waar de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te maken en in te loggen. Na ook de superwifi punten weer ingesteld te hebben kon ik in de app mijn nieuwe wachtwoord ook weer ingeven. Helaas lukte het daarna weer niet om in mijn modem te komen. Ik krijg nu als ik wil inloggen via opera de melding communication error with te gateway.

Ik zie zo veel van dezelfde problemen. KPN doe er nu eindelijk eens iets aan

Hallo @vuuren67 probeer het eens via onderstaande link:

My Modem


Hallo Jan, met deze link lukt het ook niet


Hallo Jan, met deze link lukt het ook niet

U krijgt wel het login venster te zien met de link van Jan? 


Hi @vuuren67, ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van Nick hierboven. Krijg je wel het inlogvenster te zien?

Verder vind je hier ook uitleg over het inloggen op de KPN Box 12.


Hallo Nick en Alexandra Ik krijg zowel bij opera als bij edge wel het inlogscherm te zien nadat ik eerst gewaarschuwd ben dat het een onbeveiligde website is. Als ik dan mijn wachtwoord ingeef dan krijg ik weer de melding verkeerde inloggegevens. Ik heb ook de etleg over het inloggen op de KPN Box V12 opgevolgd maar het resultaat blijft hetzelfde. Niets dus


Ik ben al weer een maand verder en kan nog steeds niet inloggen in mijn modem. Wat is dat toch met de V12 dat ik er niet in kom. Ik heb al zo veel geprobeerd. Kom op KPN doe er nu eindelijk eens iets aan. Ik vraag mij af of dat probleem bij KPN is of dat meer modems hier last van hebben. 


Hallo @vuuren67 heb je hewt hiermee al eens geprobeerd:

https://192.168.2.254

Het kan zijn dat je een veiligheidswaarschuwing krijgt, maar daar kun je doorheen enteren.

 


Hallo Jan D

Ik kom wel op de site om in te kunnen loggen maar zowel het wachtwoord die op het modum staat als ook het wachtwoord die ik zelf voor het resetten had wordt niet geaccepteerd. Wat ik ook doe ik kom niet in het modem


Ik heb een 2de router achter de KPN Box staan. Van achter die 2de router is inloggen nooit een probleem. Verbind ik rechtstreeks met de KPN Box, dan lukt inloggen met hetzelfde wachtwoord niet meer. Het wachtwoord is gewoon opgeslagen in de browser. Dus dat is zeker goed.


@vuuren67 Al geprobeerd om in te loggen met een browser die niet op Google Chrome gebaseerd is, zoals b.v. Firefox?

Bij het inloggen op mijn V12 gaf dit user/password & gateway en andere vage errors. Inloggen met Firefox als browser loste het probleem bij mij op.

Wat ook helpt is om geen extensions, adblockers en popup blockers actief te hebben. Deze  kunnen bepaalde essentiële popups blokkeren of zorgen dat de pagina niet goed laadt.


Hallo Ekstr. 

Ik heb inmiddels alle brouwers gehad maar bij geen enkele lukt het om in het modem te komen. Ik snap niet dat bij Kpn hier geen oplossing voor gevonden wordt. Als je ziet hoeveel meldingen hierover binnen komen, maar wat doet KPN? 


Als inloggen met Firefox niet werkt dan zou ik het ook niet weten. 

Wat KPN er aan gaat doen weet ik zo ook niet. Wat ik wel weet is dat er langzaam aan geheel nieuwe software uitgerold wordt voor de V12.  Ik acht de kans groot dat het probleem daarmee verholpen zal zijn. 

De kans dat KPN het probleem met de huidige versie van de software op gaat lossen lijkt mij klein. Waarschijnlijk is de capaciteit qua ontwikkelaars beperkt, en zijn ze bezig met het finetunen van de nieuwe software en zorgen dat deze stabiel draait op alle apparaten. Hierdoor zou het als het op efficiëntie aan komt niet logisch zijn om nog aan de slag te gaan met de huidige/oude versie van de software. Ik vermoed dat er dan teveel omgegooid moet worden en dat dit meer problemen oplevert dan dat het oplost. 

Misschien dat moderator @Alexandra  samen met je kan kijken of er met de huidige versie een oplossing mogelijk is, of dat ze kan kijken of het mogelijk is om de nieuwe software naar je modem te pushen?

 

Succes in ieder geval! 🙂

 


@vuuren67 Sorry, ik heb jouw laatste reactie eind februari blijkbaar gemist! Hmm, raar dat het nog niet lukt om in te loggen. Gewoonlijk moet het lukken met de informatie over inloggen op de Box 12 die ik eerder al deelde. 

Zo niet, kan je meer vertellen over hoe je het modem precies gereset hebt? Dit is de beste manier om jouw Box 12 te resetten. Gaat het wel goed als je het probeert vanaf een ander apparaat? En hoe gaat het als je onderstaande link probeert?
http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login


Hallo Alexandra,

Ik heb het modem zowel via de mogelijkheid het via de KPN app als ook d.m.v. het indrukken van de resetknop op het modem gereset. Daarnaast heb ik ook alle browsers en op 2 verschillende laptops geprobeerd. Niets helpt.

Ik heb een aantal zaken in huis via Homey geautomatiseerd en wil de verschillende sensoren een vast ip adres geven maar het lukt niet om mijn modem in te komen.

 


@vuuren67 Ik snap goed dat je dan in wilt loggen in het modem. Dankjewel voor alle info. Heb je het nog geprobeerd met de link die ik hierboven noemde? Voor de zekerheid, deze bedoel ik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Verder ben ik nog benieuwd of het lukt als je het probeert in een internetbrowser op een mobiele telefoon of tablet. Eventueel ook met bovenstaande link. 


Hallo Alexandra,

Ik heb die link ook geprobeerd op zowel de twee laptops als ook mijn tablet en de tablet van mijn vrouw en mijn telefoon. Niets werkt. Ik krijg iedere keer wrong login information te zien


@vuuren67 Kun je proberen om in te loggen via https://192.168.2.254/2.0/gui/#/access-control/user ?

Ik zag in een ander topic dat dit voor een aantal mensen het probleem oploste, ben benieuwd of dit voor jou ook werkt 🙂

 


Deze:

http://192.168.2.254/2.0/gui/#/

 


Hallo Ekstr en Roy74,

 

Ook via deze 2 linkjes wordt mijn wachtwoord niet herkent. Wat ik wel gek vind is dat ook al klik ik op een van jullie twee linkjes ik uiteindelijk iedere keer op deze site terecht kom Htpp192.168.2.254/2.0/gui/#/login/


Uiteindelijk is er een redirect maar dat werkt per browser anders. Op Edge werken sommige genoemde links simpelweg niet. De link die ik stuurde werkt bij mij in elke browser. Ik heb een ander topic zien langskomen en daar was mijn advies om superwifi even uit te zetten en dan rechtstreeks verbonden via de modem in te loggen. Daar lukte het dan wel met mijn link. Ik kan het niet helemaal verklaren maar ik heb het idee dat het mis gaat als je verbonden bent met een superwifi node en dan wilt inloggen op de modem interface. Heeft denk ik te maken met het feit dat superwifi geen eigen interface meer heeft.

 


Hi @vuuren67, gaat het intussen goed of speelt het niet kunnen inloggen op jouw Box 12 nog? 

Als het nog speelt, dan is dit misschien interessant voor jou: 

 


Hallo Alexandre, 

Het probleem is nog steeds niet opgelost. 

Ik heb gekeken voor de update, via de link die je hebt meegestuurd, maar daar staat dat de update alleen kan als je geen WiFi versterkers hebt. Ik heb er echter 2. Ik zou die update graag willen proberen maar vraag mij af of het echt alleen zonder de WiFi versterkers werkt?

 


Als je superwifi hebt dan zou ik me zeker niet inschrijven voor de box12 update met voorrang.  Resultaat is dan dat je superwifi mesh niet meer werkt. Er zit een hele systematiek bij de uitrol van die firmware. Lees de reacties maar door. Paul legt het daar goed uit. Er komt een nieuwe login pagina dus de firmware zal wel de login problemen oplossen.

Maak je modem nog eens spanningsloos voor 5 minuten. Dan starten en ruim de tijd geven. Dan in Firefox, eerste de browsercache legen, en dan deze link:
 

http://192.168.2.254/2.0/gui/#/

Zet de superwifi’s allemaal even uit als je dit doet zodat je zeker weet dat je rechtstreeks op de modem aan het inloggen bent en niet via een superwifi.