Skip to main content
Vraag

Kan niet inloggen op mijn Box 12b

• March 28, 2026
  • 4 reacties
  • 16 keer bekeken

ik kan niet inloggen op mijn KPN box 12b. Ik heb alles al geprobeert maar het lukt niet.

wat kan ik doen

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 28, 2026

Beste ​@NM.GJ war voor (fout)melding(en) krijg je als je inlogt via 192.168.2.254 ?

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 28, 2026

Ik krijg een melding dat mijn wachtwoord niet klopt. Heb al gereset en op verschillende apparaten geprobeerd in te loggen maar niks werkt 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

Hoe ziet de inlogpagina eruit? Dan weten we eerst welke software je hebt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

Komt vaker voor, ook op dit forum.

Maar je kan dus een andere browser proberen en als je een laptop hebt utp kabel in laptop naar v12 en dan inloggen.

Ik neem aan dat je weer hoe je moet inloggen 

En vond het volgende nog

Zorg dat je verbonden bent met je eigen wifi (of nog beter: met een kabeltje direct aan het modem).

• Adres: Typ 192.168.2.254 in de adresbalk van je browser.

• Wachtwoord: Gebruik het Admin Password dat op de sticker achterop het modem staat.

• Let op: Dit is niet hetzelfde als je wifi-wachtwoord!

2. "Ik weet het zeker, maar hij pakt hem niet"

Krijg je een foutmelding of laadt de pagina helemaal niet?

• Incognito-modus: Probeer in te loggen via een privévenster (Ctrl+Shift+N of Cmd+Shift+N). Soms zit je browser-cache in de weg.

• Herstarten: Trek de stekker van de Box 12 er eens 30 seconden uit. Geef hem daarna 5 tot 10 minuten om weer volledig op te starten. Soms heeft de software even een 'hersenspoeling' nodig.

3. De 'Nooduitgang': Resetten

Als je ooit het wachtwoord hebt aangepast en je weet het niet meer (of de sticker-gegevens werken simpelweg niet), dan is er nog maar één weg: de fabrieksinstellingen.

1. Zoek het kleine gaatje met 'Reset' achterop het modem.

2. Druk hier met een paperclip of cocktailprikker voorzichtig in.

3. Houd dit ongeveer 10 tot 15 seconden ingedrukt tot de lampjes gaan knipperen.

4. Gevolg: Al je eigen instellingen (zoals een aangepaste wifi-naam of wachtwoord) zijn weg. Je kunt nu wel weer inloggen met de gegevens die op de sticker staan.

Nog een kleine tip: Als je browser een waarschuwing geeft over een "onveilige verbinding", klik dan op 'Geavanceerd' en daarna op 'Doorgaan naar 192.168.2.254'. Dat komt omdat het modem een lokaal apparaat is en geen officieel beveiligingscertificaat voor het internet heeft.