Skip to main content

Kan niet meer inloggen op de Box 12 en het wifi lampje blijft knipperen

• 3 augustus 2025
  • 19 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik heb sinds 3 dagen een box 12b, maar het groene wifi lampje blijft knipperen. Ik heb wel goede wifi met mijn eigen wifi naam (kennelijk met de installatie automatisch overgenomen?) Maar Ik kan niet op de router inloggen en heb hem al 4 x geheel gereset naar fabrieksinstellingen. Bij de reset gaan de lampjes na 10 seconden nog niet uit. Maar wanneer ik het wachten daarop opgeef en hem weer terugzet gaan na 10-20 sec de lampjes ineens wel uit en wordt het modem gereset. Korte tijd daarna lukt het via mijn bedrade pc in te loggen en wordt gevraagd een nieuw wachtwoord in de voeren voor de admin. daarna kan ik dingen te wijzigen zoals SSid, wachtwoord (bleek nog op de fabrieksinstellingen te staan, maar de wifi werkte wel op mijn eigen wifi naam.). Wanneer ik dan weer uitlog en een uurtje later weer op de router wil inloggen lukt dat niet meer. Moet ik nu weer een complete seset uitvoeren? Volgens mij werken mijn super wifi punten niet meer, maar ik kan dat niet zien. Ook de app werkt niet. Ik kreeg de melding dat de wifi op mijn apparaat niet aan stond. Notabene deed ik het op mijn ipad die alleen maar wifi heeft. Na de 4e reset waarna ik de SSID en wachtwoord van mijn netwerk heb gewijzigd deed de app het wel. Ik heb het idee dat de box 12b (pas 2 dagen geleden geïnstalleerd als vervanging van de V10) is blijven hangen op een software update oid. Heeft iemand een oplossing? Ik ben vrijdag al een kleine 3 uur met verschillende medewerkers van de helpdesk in conclaaf geweest, maar ook zij kunnen mij niet helpen. Gisteren (zaterdag) weer geprobeerd contact te maken, maar dat heb ik na 45 minuten opgegeven. 

19 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 402 reacties
  • 3 augustus 2025

Het is maar een idee , ik neem aan dan de TV onvanger aangesloten is met ethernetkabel,  ga naar instellibngen op TV ontvanger ga naar Apparaat Oprn algemene instellingen naar Netwerk en internet zet wifi aan haal de koppel ethernetkabel los en vul inlognaam en wachtwoord die ook op je modem hebt ingevuld . Heb je dan wel verbinding tussen tv en modem ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 augustus 2025

Mijn probleem is niet mijn tv en de wifi op zich. Werkt gewoon goed. Mijn probleem is dat ik niet kan inloggen op mijn modem om o.a. te controleren of mijn wifi versterkers (goed) zijn aangesloten. Ik heb het idee dat zij niets doen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 402 reacties
  • 3 augustus 2025

Probeer deze http://192.168.2.254 of mijnmodem.kpn inlognaam admin wachtwoord kan password zijn anders staat op de achterkant van het modem het wachtwoord kan ook zijn dat je gelijk een eigen wachtwoord kan aanmaken .

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 402 reacties
  • 3 augustus 2025

Inlognaam en wachtwoord in mijnmodem.kpn kan alle twee admin zijn.

Als je 192.168.2.254  gebruikt staat inlognaam  admin wachtwoord staat op achterkant modem daarna kun  je eigen wachtwoors aanmaken 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 augustus 2025

Dat heb ik allemaal gedaan, maar daar reageert hij niet meer op “wrong login” of iets dergelijks. Wan neer ik hem weer reset naar de fabrieksinstellingen zou het kunnen zijn dat ik er wel weer in kom. Maar na uitloggen ben ik weer de controle kwijt. NB het wifi connectie lampje  op het modem blijft knipperen. Ik ben een beetje bang dat er een update van de box niet goed is gegaan en dat hij blijft ‘hangen’.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 402 reacties
  • 3 augustus 2025

Vreemd ,zet het modem uit en haal de stekker uit het stop contact wacht 1 minuut en sluit opnieuw aan.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 402 reacties
  • 3 augustus 2025

Schakel alle wifi uit of zet uit mobiel ,ipad enzo.zet modem uit start het modem na 1 minuut. opnieuw op   blijft het lampje nog groen knipperen 

Leen59
Wijsgeer
  • 683 reacties
  • 3 augustus 2025

Zet eerst de superwifi punten uit en herstart dan je modem. Heb je toevallig de firmwareversie gezien toen je op de modem ingelogd was?

Leen59
Wijsgeer
  • 683 reacties
  • 3 augustus 2025

Krijg je dit scherm als wil inloggen? Dit is vanaf een iPad.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 402 reacties
  • 3 augustus 2025

Type bij wachtwoord in het wachtwoord wat op de achterkant van het modem onder admin 

Leen59
Wijsgeer
  • 683 reacties
  • 3 augustus 2025

Ik wilde eigenlijk weten of de box12 al op KPN software draait.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 402 reacties
  • 3 augustus 2025

Box 12 is voor  KPN ontwikkeld. 

Kijk eens op inloggen mijnmodem.kpn over inloggen 

Leen59
Wijsgeer
  • 683 reacties
  • 3 augustus 2025

Daar weet ik genoeg van. Het is pas sinds een paar updates geleden dat er KPN software opstaat met oa het getoonde beginscherm. Voorheen was dat anders. Een nieuwe box12 kan al langer in het magazijn hebben gelegen waardoor die updates er nog niet opstaan. Zie ook andere topics hierover.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Hans200, welkom op de community. Bij de eerste keer kan je het wachtwoord gebruiken dat achterop het modem staat, de gebruikersnaam is al ingevuld en hoef je niet te wijzigen.

Net als Leen ben ik ook benieuwd welke versie van de software er op jouw Box 12 staat. Bij de oude versie van de firmware kan dit voorkomen, meer daarover kan je in dit artikel in de Kennisbank lezen:

Je komt daarmee direct bij het kopje die dat uitlegt.

Als je de nieuwe software hebt, zoals het screenshot van Leen laat zien, zou dit niet moeten voorkomen. Als het daar voorkomt speelt er iets anders, daarom is het belangrijk om te weten welke versie je precies hebt.

Meer over de nieuwe software kan je hier lezen: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 augustus 2025

Ik ben net weer terug uit België en wil het probleem van de Boc12b weer gaan aanpakken. Dus geprobeerd in te loggen met mijnmodem.kpn en tot mijn grote verrassing lukt het in één keer en komt er nu ineens een heel ander opstartscherm (zie hierboven). Daarna met mijn eigen (al een keer eerder aangemaakte admin wachtwoord ingelogd en ik kwam gelijk op het modem. Die keren daarvoor (na resetten naar fabrieksinstellingen) lukte het maar 1x ewn toen alleen met het admin-wachtwoord achterop het modem. Het inlogscherm zag er toen ook heel anders uit. Een site met lachende gezichten van diverse mensen (deed mij het lachen wel vergaan). Kennelijk is er dan toch in mijn afwezigheid een update gekomen die eea weer heeft hersteld. 

Kunnen jullie mij vertellen of dit inderdaad de laatste en actueelste update is en wanneer deze is uitgebracht?

Inderdaad een heel lang verhaal, maar iedereen toch bedankt voor zijn inbreng en advies. 

Hans

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 augustus 2025

Oh, ja dat vergat ik nog te vermelden: Het wifi lampje op mijn modem blijkt niet meer te kniopperen, maar brand nu continue.

Hans

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17329 reacties
  • 7 augustus 2025

Hoi ​@Hans200, de update kwam toevallig op een mooi moment voor jou dus! 🙂 Dat is inderdaad de nieuwste beschikbare versie voor de Box 12, in Product Updates delen we het altijd als er een nieuwe versie beschikbaar wordt. Als je meer wilt weten over je huidige versie kan je het artikel over die versie lezen.

Naast het knipperen van het Wifi lampje, werkt de verbinding ook goed verder nu?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 augustus 2025

Ja werkt uitstekend. Ik ga nu verder met lezen en instellen. (o.a. ik wil 1 wifi box 'vast’ aansluiten en de andere zonder kabel, maar dat uitvlooien is wel leuk.) Ik heb er nu wel vertrouwen in. Wat ik wel raar blijf vinden dat, toen ik belde met de helpdesk (en het had over het inlogscherm met de lachende figuren erop) de dame aan de andere kant niet wakker werd en toen de juiste conclusie trok: Verouderde software. Terwijl ik het wel heb geopperd.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17329 reacties
  • 9 augustus 2025

Ik moet bekennen dat ik bij 'lachende figuren’ niet direct aan de software zou denken, maar als je niet een foto van het modem ziet is dat alsnog duidelijk genoeg. Het aansluiten van de punten is een leuk klusje nog inderdaad. Als het een van onze versterkers is kan deze pagina in de Kennisbank je daar mogelijk ook nog bij helpen: 

Reageer