Skip to main content
Antwoord

Kan niet meer inloggen op mijn Box12. Mijn doel is om 5Ghz tijdelijk uit te zetten

• November 21, 2025
  • 8 reacties
  • 84 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil inloggen op mijn modem om 5 ghz tijdelijk uit te zetten om apparaten van 2.4 ghz te verbinden (robot stofzuiger). Elke keer als ik wil inloggen zegt die dat mijn wachtwoord fout is. Het is me een keer eerder gelukt en toen heb ik de extra wifi aangezet voor dat doen, maar daardoor werkte eigenlijk de totale wifi niet meer en heb ik de boel gereset. Nu wil ik het dus proberen door tijdelijk de 5 GHz uit te zetten.

ik heb al het volgende gedaan:

-cookies verwijderen 

-verschillende browsers geprobeerd

-via wifi en bekabeld geprobeerd

-het modem weer gereset

het is een kpn box 12b

Beste antwoord door Aj050

Hoi @

Het is me zojuist gelukt om in te loggen in het modem via Firefox op mijn telefoon (die browser had ik nog niet geprobeerd, alleen Chrome en edge). Ik heb de extra wifi wederom aangezet, maar dit gaf vorige keer enorme problemen, waarbij de wifi het eigenlijk niet meer deed. Ik zal updaten als dat weer zo is.

Fijn dat het dan toch gelukt is. Blijft alles stabiel nu?

Alles is nu stabiel en het werkt. Om in te loggen was het antwoord dus Firefox proberen.

8 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 21, 2025

Je kunt 5GHz niet apart uitzetten. Wel kun je gebruik maken van de ExtraWifi. Inloggen met het wachtwoord dat op de sticker achterop het modem zit.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 21, 2025

Je kunt 5GHz niet apart uitzetten. Wel kun je gebruik maken van de ExtraWifi. Inloggen met het wachtwoord dat op de sticker achterop het modem zit.

Het is me een keer gelukt om in te loggen en toen heb ik extra wifi aangezet. Daarna werkte eigenlijk niks meer qua internet. Zowel de extra als normale wifi viel namelijk steeds weg. Daarom heb ik maar de router gereset. 
Nu is ook mijn probleem dat ik überhaupt niet meer kan inloggen, want als ik het wachtwoord achterop de sticker invul zegt die fout wachtwoord.

Leen59
Wijsgeer
  • November 21, 2025

Al geprobeerd om de link toegangswachtwoord vergeten op het inlogscherm te klikken?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 21, 2025

Het is me zojuist gelukt om in te loggen in het modem via Firefox op mijn telefoon (die browser had ik nog niet geprobeerd, alleen Chrome en edge). Ik heb de extra wifi wederom aangezet, maar dit gaf vorige keer enorme problemen, waarbij de wifi het eigenlijk niet meer deed. Ik zal updaten als dat weer zo is.

Leen59
Wijsgeer
  • November 21, 2025

Om je modem goed te kunnen beheren kun je beter een PC of laptop gebruiken. Een mobiele browser werkt niet goed.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi @

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Hoi @

Alles is nu stabiel en het werkt. Om in te loggen was het antwoord dus Firefox proberen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goed om te horen ​@Aj050! Bedankt voor het delen en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!