Skip to main content

Na het regelmatig resetten van mijn box en ontvanger word ik gek van het knipperen van het blauwe lichtje. dan brand hij weer groen en dan weer blauw.  Is er iemand met een oplossing?

Plakkertje erop, zie je het niet.


ik had gehoopt op een serieus antwoord: dat plakkertje er op had ik zelf ook wel kunnen verzinnen, eventueel andersom zetten kan ook, maar lost het probleem niet op, ik ga het bij een echte vakman proberen.


Waarom moet jij jouw Experia/KPN Box zo vaak resetten.

Welke "box" heb je eigenlijk?


ik had gehoopt op een serieus antwoord:

Dan had je je vraag anders, en ook meer serieus zelf moeten moeten stellen.
Je geeft aan:      Knipperend blauw/groen lichtje is heel irritant.

Je krijgt antwoord op datgene wat je irriteert.

Beter een titel in de trend van connectie problemen e.d. en hoe die te herstellen / optimaliseren.
Maar daar vraag je niet om.


hallo jongelui,

 

het was maar een simpele vraag  van een leek van 75 jaar. ik ben opgegroeid met een telraam en niet zoals jullie met een computer.  Dus ga er niet van uit dat alle vragen van een nerd komen.


Ook ik heb mijn eerste rekensommen op een telraam gemaakt.


Na het regelmatig resetten van mijn box en ontvanger word ik gek van het knipperen van het blauwe lichtje. dan brand hij weer groen en dan weer blauw.  Is er iemand met een oplossing?

Niks is zo hinderlijk als een knipperend lampje 

Zoals @Babylonia al aan geeft een stukje tape er op plakken 

Je kunt bijvoorbeeld een stukje zwart isolatie tape gebruiken een rolletje is verkrijgbaar in iedere bouwmarkt 


Waarom moet jij jouw Experia/KPN Box zo vaak resetten.

Welke "box" heb je eigenlijk?

Toch nog een poging. Welke Experia/KPN box heb je @Rein75 ? Misschien ook WiFi-versterkers? Dan kunnen we gerichter reageren op de oorspronkelijke vraag.

Na het regelmatig resetten van mijn box en ontvanger word ik gek van het knipperen van het blauwe lichtje. dan brand hij weer groen en dan weer blauw.  Is er iemand met een oplossing?

 


Het gaat hier om V 10 die al een paar jaar meegaat, sinds enkele weken knippert  het blauw of groen. Ik had gehoopt op een vakkundig  antwoord  en niet op een plakkertje.

Bij geen betrouwbaar antwoord  geef ik het op en wacht wel tot hij het helemaal niet meer doet.

Mvg


De Experia Box v10 heeft een aantal lampjes. Zie Uitleg lampjes en knoppen op de KPN website.

De kleur en activiteit (brandt/knippert) geeft extra informatie. Kan je aangeven welk lampje in welke kleur brandt en/of knippert?


Hallo @Rein75, ik ben ook wel erg benieuwd om welk lampje het nu precies gaat op de V10. Kun je dit nog even laten weten? 


Ter Uwer informatie het is de V10a en dan gaat het om het lampje aan de voorzijde,  alles lijkt normaal te werken,  maar omdat de modem naast mijn televisie staat van groen naar blauw en weer naar groen springt is dit irritant,  want dat deed hij voor enkele weken nooit. 


Zet hem dan eens iets verder van de televisie vandaan.
Elektronische apparaten kunnen op elkaar storen als ze te dicht bij elkaar staan.


Ter Uwer informatie het is de V10a en dan gaat het om het lampje aan de voorzijde,  alles lijkt normaal te werken,  maar omdat de modem naast mijn televisie staat van groen naar blauw en weer naar groen springt is dit irritant,  want dat deed hij voor enkele weken nooit. 

v10a werkt als er nieuwe software op draait (498 versie) samen met de superwifis. Het blauwe knipperen geeft naast upgrade van software ook aan of er vanuit een pc, laptop, telefoon een verbinding is voor het inloggen op de v10a.

Misschien heeft u een keer verbinding gehad via een browser met de v10a. Als in die browser dan bv nog een tabblad openstaat dan zal er om de zoveel tijd even wat communicatie zijn met de v10a en die zal dan direct blauw gaan knipperen ter indicatie.

 

Daarnaast kunnen er ook communicatie berichten van een superwifi punt afkomen waardoor er enige tijd blauw geknipper is ter indicatie hiervan.


KPN zou heel goed in haar oren moeten knopen dat vanaf vandaag geen enkel apparaat meer ontwikkeld zou moeten worden waarvan de leds niet gedimd kunnen worden.


Ik ben er klaar mee. Ik wil iedereen bedanken voor de zinnige en onzinnige adviezen die ik mocht ontvangen,  ik hoop dat hij  binnenkort  dusdanig kapot gaat dat ik hem weg kan gooien of retourneren bij KPN.


Ik wil iedereen bedanken voor de zinnige en onzinnige adviezen die ik mocht ontvangen, ...

Welke onzinnige adviezen heb je dan ontvangen?

Ik denk overigens ook dat dit issue geïntroduceerd is in de laatste firmware waarmee de V10a onderdeel kan worden van een eventueel mesh netwerk samen met de Experia WiFi's en/of "super"WiFi's.


Onzin advies zoals  een plakkertje er op doen of andersom zetten of  verder weg, is geen professionele oplossing,  hij heeft al jaren goed gewerkt. 


Onzin advies zoals  een plakkertje er op doen of andersom zetten of  verder weg, is geen professionele oplossing,  hij heeft al jaren goed gewerkt. 

En toch is het plakken van een stickertje mijns inziens een pragmatische oplossing die prima kan voldoen. Ik heb ook een stickertje over de standby-knop van de TV ontvanger op de slaapkamer.