Skip to main content
Antwoord

Kom niet meer in modem na automatische overstap van 200 Mbit/s naar 1 Gbit/s

• September 9, 2025
  • 11 reacties
  • 89 keer bekeken

Sinds de automatische overstap afgelopen week van 200Mb naar een 1G abonnement komt ik niet meer in mijn modem via MijnKPN hij blijft aangeven dat ik een de verkeerde WIFI aangemeld ben terwijl dit niet zo is. Tevens kom ik niet meer aan de 200Mb up,- of download terwijl dit nu toch ook sneller zou moeten zijn. 

Herstarten van mijn modem zowel fysiek als door KPN heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. 

Beste antwoord door EddepetB

Hehe, Heb van alles geprobeerd alles uitgeschakeld/afgekoppeld en 1 voor 1 alles weer geinstalleerd maar niets hielp. Echter de oplossing is achteraf heel simpel. Mijn VPN zat in de weg. 🤔 Probleem opgelost !

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 9, 2025

Beste ​@EddepetB welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen en met welke firmware?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2025

Het is een 12. Aangezien ik niet in de modem kom kan ik de firmware nu niet achterhalen. Voor zover ik weet is deze up to date!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 9, 2025

De firmware staat ook op de pagina als je niet ingelogd ben. Ga naar de website 192.168.2.254 om het te achterhalen.,

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2025

Kom dus ook niet in mijn Netwerk terwijl ik wel ingelogd ben. Ook via op het gegeven IP adres lukt het niet. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 9, 2025

Dan gok ik dat er iets stoort. Heb je nog een extra router of wifi versterkers in je netwerk? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2025

Ik heb tp-link units en 1 superwifi van KPN, zal deze eens 1 voor 1 uitschakelen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 9, 2025

Even de tp link ontkoppelen en daarna het modem resetten. Deze staat waarschijnlijk in router modes en dat kan niet want de box12 is al een router. Dat verstoort elkaar en kan dit soort problemen opleveren.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 11, 2025

HI ​@EddepetB, welkom bij onze community allereerst. 

Wat fijn om te zien dat de andere gebruikers je goed op weg hebben geholpen. Is het inmiddels gelukt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • September 17, 2025

Hehe, Heb van alles geprobeerd alles uitgeschakeld/afgekoppeld en 1 voor 1 alles weer geinstalleerd maar niets hielp. Echter de oplossing is achteraf heel simpel. Mijn VPN zat in de weg. 🤔 Probleem opgelost !

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 21, 2025

Soms kan de oplossing zo simpel zijn. Dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 21, 2025

Gebruik volgende keer instellen.local in de browser dat zou ook met een vpn moeten werken.