Skip to main content

Ik heb een bekabelde Gateway die ik nodig heb voor slimme kerstverlichting. Na veel 5en en 6en is het opnieuw koppelen gelukt. Wifi op telefoon naar 2.4ghz geschakeld.

Nu is het signaal uit de Box 12 beide, 2.4 en 5. Hierdoor raakt de gateway de besturing elke keer kwijt. Zeer irritant ik kan de Smartverlichting nu niet gebruiken.

Is het mogelijk om 1 internetpoort om de modemop 2.4ghz te zetten zodat de verbinding stabiel word?

Groet Janneke

Nee. WiFi 2,4 Ghz gaat door de lucht. Niet over een kabel en ook niet over een poort. Bij een bekabeld aangesloten apparaat is helemaal geen sprake van 2,4 of 5 Ghz. 

Welk merk en type apparaat heb je precies? 

De gateway is van het merk Silvercrest, een zogenaamde Zigbee. De Smartverlichting van Melinera, Lidl.

De gateway gaat elke keer offline, heb hem gereset en volledig opnieuw gekoppeld. Echter de laatste keer dat we deze hebben gebruikt hadden we nog de Experia 10

Echter de laatste keer dat we deze hebben gebruikt hadden we nog de Experia 10

En nu?

Box 12, had ik vermeld maar misschienniet duidelijk

Ok. Ik zie het nu. Ik lees dit op de pagina van Lidl:

https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/article/Waarom-geeft-de-app-altijd-aan-dat-het-apparaat-offline-is-en-hoe-komt-het-dat-het-binnen-%C3%A9%C3%A9n-tot-twee-seconden-automatisch-weer-gevonden-wordt-1604695553683

Helpt dat wat?

Nee, er branden 2 lampjes op de gateway als hij werkt. Daar zie ik dat de verbing instabiel is

Wat jammer dat het dan niet goed werkt ​@Jansje82. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben met dit type apparaat en ik niet direct een oplossing voor handen heb. Is het nog een beetje gelukt dan?

Tja, Lidl, wat zal ik er van zeggen, het is geen A-kwaliteit.

Reageer