Wij hebben een gigabit glasvezel abonnement van KPN en deze hebben wij lange tijd probleemloos kunnen gebruiken. Helaas is dit de laatste tijd anders geworden.
Sinds een update van het modem afgelopen juli naar de nieuwe web interface crasht het modem met enige regelmaat, vaak meerdere keren per week. Internet en televisie vallen dan weg, zowel bekabeld als via WiFi (we gebruiken eigen access points in plaats van WiFi van Box 12 zelf). Het modem is dan ook niet meer te bereiken via 192.168.2.254 (timeout). Na een reset van het modem werkt alles weer, maar vandaag heb ik even afgewacht en herstartte de modem vanzelf, waarna ook alles weer werkte.
Ik heb zelf gekeken of ik log files kon terugvinden, maar die lijken in de nieuwe interface niet meer te vinden. Heeft iemand misschien tips, of zou iemand van KPN misschien mee willen kijken?
PS: Mocht iemand van KPN contact op willen nemen: het abonnement staat op naam van mijn ouders. Zij zijn echter wat minder thuis in de digitale wereld dan ik. Ik ben zelf IT’er. Het is dus denk ik het makkelijkst/handigst als de communicatie met mij verloopt.
Alvast bedankt en vriendelijke groet,
Mitchel