Skip to main content

Is het mogelijk de kpn firmware er aftehalen en gewoon factory firmware the draaien zodat ik bride modus e.d. heb ? Of moet men dan direct op de eprom flashen en werkt dat ?

 

*Admin: taalgebruik aangepast

Ik kom bij deze vraag op het forum omdat ik met stomme verbazing hoorde dat je van een standaard KPN modem het subnet niet kan aanpassen. Echt, daar zakt je broek toch van af. Met een groep mensen zitten we in een VPN netwerk waarbij mensen bestanden op lokale servers kunnen zetten die automatisch gesynchroniseerd worden met andere servers. Een soort prive cloud dus. (voor de belangstellenden: gebaseerd op FreeBSD met synchronisatie via ZFS snapshots),. Ik beheer de centrale server gebaseerd op OpenVPN. Omdat 192.168.1 vaak gebruikt wordt heb ik ervoor gekozen om mijn netwerk op 192.168.2 te zetten. 192.168.1, 192.168.2 192.168.3 en 192.168.4 zijn nu in gebruik. Dus nu wil ik iemand toevoegen maar die heeft een KPN modem. En laat 192.168.2 nu net het subnet zijn dat alleen met heel veel werk aan te passen is.

WAAROM KAN JE BIJ KPN ZOIETS BASAALS ALS EEN SUBNET NIET AANPASSEN???

En dan verbaasd zijn als mensen de standaard firmware aan willen passen. Werkelijk niet te geloven.


Het is te belachelijk voor woorden dat kpn deze router aanbied. Je kunt er echt niets mee. Maar dit ben ik eigenlijk wel gewend van kpn. Zo zijn ze altijd geweest. Ik denk dat ik maar weer snel opstap. Terug naar Ziggo. Want dit is te ziek voor woorden.


...


Het is te belachelijk voor woorden dat kpn deze router aanbied. Je kunt er echt niets mee. Maar dit ben ik eigenlijk wel gewend van kpn. Zo zijn ze altijd geweest. Ik denk dat ik maar weer snel opstap. Terug naar Ziggo. Want dit is te ziek voor woorden.

het ziggo modems is niet heel beter hoor

je kan geen eigen lokale dns server instellen in het modem

start ip range kan alleen 192.168.178.10 oid zijn dit kan alleen gewijzigd worden na een persoonelijk aanpassing aan te vragen op het ziggo community forum

 

 

lekker modem in bridge mode met een eigen router een asus rtax86u met custom asuswrt-merlin software ideaal