Skip to main content

Gister wilde ik inloggen in mijn modem, dat lukte pas na een password reset. Blijkt het modem blijkbaar voorzien van nieuwe software. Een hele nieuwe gebruikers interface, dit zal ook de rede zijn dat ik een password reset moest doen.

Echter het blijkt dat het MAC filter nergens meer te vinden is. Echter ik vermoed dat deze op de achtergrond nog steeds aanwezig is, want een nieuwe telefoon op de Wifi koppelen lukt dus niet. Ook nog met een laptop geprobeerd, helaas zonder succes. (Aan de gast wifi kan wel)

Zowieso vind ik het raar dat een dusdanige update gedaan wordt zonder aankondiging.

Maar gaat KPN nu ook weer zorgen dat het Mac filter weer tevoorschijn komt ?

Hallo @Ronstl 

 

Het mac filter is inderdaad verdwenen na de laatste grote update en zou in een latere update weer terug moeten komen, zie ook dit topic voor meer informatie:

 

Als je de Box 12 een reset geeft zou alles van het mac filter gewist moeten worden en zou je nieuwe Wifi apparaten weer moeten kunnen verbinden.

Resetten kan je als het goed is onder Systeem doen in de Box 12 zelf of via de opties onder Punt 2 op deze pagina:  https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


Dat is een bericht van 4 maanden geleden. Bij is de update in de afgelopen week ergens gedaan en deze zit nu op versie V12.C.23.04.39. Het is dus een nieuwe update, maar nog steeds geen Mac filter.

Ik snap dat ik de box natuurlijk terug kan zetten naar fabrieksinstellingen, maar dan heb ik dus ook geen Mac filter meer (die er nu onderhuids nog steeds in zit).

Wanneer denkt KPN dit probleem op te gaan lossen ?


Ze zullen daar geen verwachting voor geven, waarschijnlijk staat dit niet hoog op de lijst en zullen belangrijkere problemen voorrang krijgen.

Er zit helaas niets anders op dan af te wachten.
Andere optie is zelf een wifi router aanschaffen waar wel een mac filter in zit.