Skip to main content

Onze kpn box 12 in combinatie met onze Android telefoons zorgt voor enkele traag openende apps. Buienradar, Rabobank en Spotify zijn een paar voorbeelden. Het duurt soms tot een minuut voordat de app geladen is. Als we overschakelen op 5g (Wifi uit) starten de apps binnen een seconde. Terug naar Wifi duurt het weer lang, terug naar 5g laadt de app weer direct. Dit probleem al in een paar andere topics gezien maar zonder oplossing. 

Meer info: abonnement 1gb, drie bedrade superwifi punten aangesloten. Daar zit de oorzaak niet want bij uitschakelen superwifi en verbinding met de knp box geeft nog steeds het probleem.

Telefoons zijn Samsung s23 ultras met 512g geheugen. Helemaal up to date en 400g+ geheugen vrij dus daar kan het probleem ook niet zitten.

Het probleem lijkt in de kpn box te zitten. Wie kan mij de oorzaak van dit probleem vertellen en hoe deze oorzaak weg te nemen?

Alvast hartelijk dank voor uw reactie. 

Hallo @Gregory de Boer 

 

Hoe ziet je netwerk er verder uit, welke apparaten zijn er nog meer aangesloten?
Zitten er DVS (verbinding via stroomnet) of switches (zo ja, welk merk/type?) in je netwerk?
Als je alle netwerkkabels afkoppelt van de Box 12 heb je dan het trage apps via WiFi probleem nog steeds?


Hi @Gregory de Boer,

Was je al aan de slag gegaan met de vragen van @GeSp en zo ja wat zijn dan je bevindingen?

En afgezien van deze traag openende apps, is de wifi wel helemaal ok? Of merk je ook met andere dingen/op andere apparaten dat de wifi niet optimaal is?


Hi, @Maja_ @GeSp ,

Netwerk zoals gezegd is simpel. Geen DVS, geen switches, enkel de kpn box 12 en 3 bedrade superwifipunten. Wifi is in het hele huis oke. Bij uitschakelen superwifi (netwerkkabels afgekoppeld) en verbinding met de knp box gaf nog steeds het probleem.

Ergens in een andere post oplossing gevonden om de stroom even van het glasvezelkastje af te halen. Dat werkt voor nu. Apps laden weer snel. Oorzaak is niet weggenomen, probleem is wel opgelost (tijdelijk volgens dezelfde post).

Tenzij iemand nog weet waardoor dit veroorzaakt werd, kan de vraag wat mij betreft gesloten worden.

MVG Gregory

 


Hmm, ik weet de oorzaak niet maar ben wel blij dat je (via een ander topic) de oplossing gevonden hebt @Gregory de Boer!


Hier exact hetzelfde probleem (gehad). 

Nieuw abo van KPN met Box12 sinds vrijdag. Alles functioneerde als voorheen m.u.v. een android telefoon. Ook hier glasvezel van stroomnet afgehaald voor enige tijd en vervolgens starten ook op de Androidtelefoons de apps weer snel op.

Mvg Gemma


Ik heb exact dit probleem gehad na het opnieuw installeren van de modem 12 en de superwifi punten. Even de stroom van het glasvezelkastje er af en het was opgelost!


Bedankt dat je jouw ervaring hier ook even deelt @Ruuddigi! 😊