Skip to main content

Nieuwe modem (box 12) gekregen van KPN maar hierna geen internet meer op laptops en pc. Wifi maar ook bekabeld vinden de aparaten niks. 

Meerdere malen met KPN gebeld hierover en alles wat zij probeerde (nieuwe wifi 2.4 instellen etc) heeft niet geholpen. Is de enige oplossing alles weg te gooien en nieuwe aparaten aan te schaffen of weet iemand hier wat we kunnen doen zodat we in ieder geval bekabeld internet kunnen hebben? 

 

Alvast super bedankt!

Hallo @Vintage2023 

 

Hoe heeft die medewerker dat gedaan, kon ze het modem wel zien?
Heb je ook apparaten die wel verbinding hebben via het modem, bekabeld of via WiFi?

Welk modem had je voor de Box 12?

Heb je op je laptops en pc soms vaste IP adressen ingesteld staan die in een andere IP range zitten dan de Box 12 (192.168.2.x)?


 

Hallo @Vintage2023 

 

Hoe heeft die medewerker dat gedaan, kon ze het modem wel zien?
Heb je ook apparaten die wel verbinding hebben via het modem, bekabeld of via WiFi?

Welk modem had je voor de Box 12?

Heb je op je laptops en pc soms vaste IP adressen ingesteld staan die in een andere IP range zitten dan de Box 12 (192.168.2.x)?

Hoi Gesp,

De xbox, tablet en mobiels hebben wel verbinding gelukkig! KPN heeft voornamelijk de modem gereset en mij verteld wat ik moest doen terwijl ik ingelogd was in mijn modem. Voor de box 12 hadden we de v10 en hiermee hadden we op alle apparaten verbinding, zowel wifi als bekabeld. Als het goed is staan er geen vaste ip adressen in de laptops. Oude netwerk is al vergeten dus die is er al uit gehaald. Als ik de kabel erin doe blijven ze zeggen wel bekabeld maar geen verbinding. En via WiFi vind hij de naam niet.. 


Uw laptop en of PC ondersteunen mogelijk niet de nieuwe wifi 6 protocol.
Dit onderkend u als u de wifi naam niet kan herkennen of kan vinden in het apparaat waar u het probleem mee heeft. 

U zou het probleem hier mee kunnen oplossen door in te loggen in de box 12 vervolgens naar wifi settings te navigeren en vervolgens de wireless mode van zowel de 2.4Ghz en de 5Ghz aan te passen naar 802.11b+g+n . Mocht u een abonnement van boven de 100mb hebben dan limiteert u wel de snelheid als u dit aanpast.

Mocht het zo zijn dat de medewerker dit heeft aangepast naar 802.11b+g+n probeer hem dan aan te passen terug naar 802.11ax

Verder geeft u aan dit ook bekabeld te hebben geprobeerd.

Echter kan dit ook een aanwijzing zijn met dat bijv. connector van de kabel defect is of dat de koperen eindjes niet goed zitten. Wat veel voorkomt als er aan de kabel wordt getrokken ipv aan het lipje op de connector.

Hopelijk heeft dit geholpen.

 


Hoi Pauwerful, 

Bedankt voor de tips! Helaas hebben kpn en ik al gedaan wat u zegt over de wireless mode aan te passen in de modem. Aan een kabel breuk zal het niet liggen, we hebben  twee nieuwe kabels geprobeerd. De laptops werken bij de buren wel met internetaansluiting en hun oudere modem, dus ook de poort op de laptop is niet kapot. Ik begin erin te geloven dat we echt nieuwe apparatuur moeten gaan aanschaffen haha.. toch bedankt voor uw bericht!


Licht de poort (waar de kabel ingaat) van uw modem wel op als hier een apparaat op aan is gesloten?
En ze ook allebei aanstaan


Hoi @Vintage2023, welkom op het forum! Het is gek dat het zowel via wifi als bekabeld niet helemaal lekker loopt hier. 

Voor bekabeld, heb je dit kunnen nakijken:

Licht de poort (waar de kabel ingaat) van uw modem wel op als hier een apparaat op aan is gesloten?
En ze ook allebei aanstaan

 

Voor wifi, zijn dit ook alleen de laptops waar dit niet op werkt? En zij zien de netwerknaam van de wifi niet?


Hoi @Vintage2023, welkom op het forum! Het is gek dat het zowel via wifi als bekabeld niet helemaal lekker loopt hier. 

Voor bekabeld, heb je dit kunnen nakijken:

Licht de poort (waar de kabel ingaat) van uw modem wel op als hier een apparaat op aan is gesloten?
En ze ook allebei aanstaan

 

Voor wifi, zijn dit ook alleen de laptops waar dit niet op werkt? En zij zien de netwerknaam van de wifi niet?

Hallo Erik,

Ja de lampjes op de modem lichten wel op. De laptop ziet ook de kabel, maar toch geen verbinding met het internet. Ook via WiFi vind de laptop het netwerk naam niet, oude netwerken zijn al vergeten. Pc vervangen voor een ander exemplaar en deze werkt nu wel via de kabel, alleen met de laptop heeft tot nu toe nog geen enkele tip of advies geholpen helaas


Wat is het merk en type van de laptop, @Vintage2023?