Skip to main content

Onlangs is door KPN mijn oude modem V9 vervangen door Box 12.

Op advies van monteur is tevens een Super Wifi 2 versterker geplaatst.

Alles prima, behalve bleek (later) dat onze printer niet meer werkte.

Printer ontving geen IP adres van de Box 12.

Nu blijkt dat de printer werkt op 2,4 GHz en de Box 12 vermoedelijk op 5 GHz.

Zie in de discussies dat dit euvel bij vele anderen problemen geeft.

Wie kan mij helpen met een oplossing, graag in Jip en Janneke taal.

Hallo @Michiel V nieuwkomer binnen de modem KPN Box12 bestaat de mogelijkheid ‘extra wifi’ te activeren met gescheiden 5.0- en 2.4-band.

Als je dat activeert binnen je modem moet je printer weer kunnen werken. Wel even aansluiten op de nieuwe wifi-naam van de extra wifi 2.4.

Succes.

 

 


Dank JanD Wijsgeer.

Wat is “extra wifi”? Als ik dat zou activeren wat gebeurt er dan met de andere aangesloten apparaten?

Moeten die ook allemaal aangesloten worden op een nieuwe naam, of alleen die printer?

Ben maar een leek….


Hallo @Michiel V nieuwkomer de standaard wifi in de modem is niet te scheiden in de 2 genoemde banden, daarom kun je extra wifi binnen de modem activeren en daar apparaten op aansluiten die een specifieke band nodig hebben. Alle andere apparaten die nu nu draadloos aangesloten hebt en goed werken, hoef je niets mee te doen.

 


Beste Jan D Wijsgeer,

Tot mijn grote verbazing zie ik plotseling op mijn GSM en op iPad en computer

een KPN netwerk verschijnen “ExtraWifi2G”.

Dat is dus die extra wifi die jij bedoeld?

Hoe activeer ik die en waar vind ik de naam van die extra wifi?

Graag nog eens jouw hulp, bij voorbaat dank!

 


Hallo @Michiel V nieuwkomer als jij zelf de extra wifi niet geactiveerd hebt, is het de extra-wifi van een buurman.

Zelf kun je de extra wifi activeren door in te loggen in het modem, klik bovenin dan op wifi settings,

klik daarna op extra wifi, klik daarna bij de 2.4- en/of de 5.0-band op ON.

Indien het aanstaat kun je de wifinaam (SSID) een eigen naam geven en eventueel het standaard wachtwoord wijzigen, na op apply gedrukt te hebben, moet de extra wifi in je lijst met wifinamen voorkomen en kun je daar je gewenste apparatuur mee verbinden.

Succes.

 


Hi @Michiel V nieuwkomer, ik weet niet of het je met de uitleg van JanD al gelukt was om het netwerk in te stellen, voor de zekerheid hier nog een artikel waarin dit stap voor stap uit wordt gelegd 🙂: