Skip to main content

Dag KPN forumgebruikers,

Ik heb een tweetal topics gelezen over de software van de KPN box 12:

 

De aanleiding hiervoor was dat ik DNS en DHCP instellingen wil wijzigen in mijn KPN Box 12. Dit is voor mij nu niet mogelijk.
Hardware versie 1.0 en en software versie SGEJ1000060E.
Deze interface is echt een gedocht, dat is al jaren zo. Ik werd enthousiast van de nieuwere software versies die in de topics beschreven zijn.
Nu hebben ze het in deze topics onder andere over versienummer V12.C.23.04.38, dit sluit niet echt aan bij mijn software versie SGEJ1000060E.
Ik heb de KPN klantenservice gebeld met de vragen: hoe kan ik naar een andere versie? Hoe zit het met mijn huidige software versie?
Een factory reset werd aanbevolen om een software update te forceren. Dit haalde niets uit, terugbellen ook niet. De ondersteunde Fritzbox werd mij aanbevolen, wat zeker een leuke optie is.
Kan iemand mij helpen? Hoe zit het precies. Ik wil het liefst willen roeien met de riemen die ik heb en dus bij mijn KPN apparatuur blijven, ik doe verder niet zo veel spannende dingen.

Hoi @Arpanet, welkom op het forum. In de software versie die je zegt te hebben zijn de mogelijkheden anders dan in de nieuwe versie inderdaad. Met een reset kan je die update niet forceren, dat klopt. Deze update wordt geleidelijk uitgebracht.

Heb je alleen een Box 12, zonder SuperWifi's? Of heb je wel SuperWifi's? We zijn eerst bezig om de Boxen waar geen SuperWifi's zijn te voorzien van die nieuwe software, later zal het breder beschikbaar worden en uiteindelijk zal elke Box 12 die versie hebben. Dat wordt ook uitgelegd op de 2e link die je noemde.


Hoi Jasper, bedankt voor je reactie.
Ik heb een Box12 met 1 Superwifi punt.

Even afwachten dus? Al een idee wanneer de update verder uitgerold gaat worden?


Dan is het inderdaad nog afwachten, het kan ook verschillen welk model SuperWifi je hebt. Als het een SuperWifi 1 is zal het langer duren, die zijn er nog niet geschikt voor.

Met de SuperWifi 2 kan het al wel, maar in eerste instantie wordt de nieuwe software alleen geïnstalleerd op de Box 12’en waarbij geen SuperWifi in gebruik is. 

Wanneer dat precies zal zijn is niet bekend, het wordt zoals genoemd geleidelijk uitgebracht dus het blijft afwachten.


Update:
Ik heb inmiddels een software update binnen.
De uptime van mijn Box 12 is nu 2 weken en 1 dag.
Ik denk dat ik hem de nacht na de factory reset door heb gekregen. Logs zijn niet te vinden in deze interface.

Versie 12.C.23.04.38 is de huidige.
Versie 23.04.39 update is nu beschikbaar.


Update:
Ik heb inmiddels een software update binnen.
De uptime van mijn Box 12 is nu 2 weken en 1 dag.
Ik denk dat ik hem de nacht na de factory reset door heb gekregen. Logs zijn niet te vinden in deze interface.

Versie 12.C.23.04.38 is de huidige.
Versie 23.04.39 update is nu beschikbaar.

Ja, ik mis ook logs! Waarschijnlijk alleen voor KPN medewerkers toegankelijk.