Skip to main content

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en sluit mij aan bij de lange rij aanvragers voor de update van KPN-box 12. Het is de bedoeling dat mijn LAN IP-adres kan worden aangepast.

Gisteren heb ik een welwillende medewerker van KPN aan de lijn gehad om die mij een aanvraagformulier voor de update toe zou sturen. Tijdens het gesprek kwam hij er achter dat aanvragen voorlopig niet mogelijk is.

Wat is toch de oorzaak dat de update al bijna een jaar op zich laat wachten.  

Hoi @Wiltwest, welkom hier. 

Je wilt graag de update omdat een instelling niet aangepast kan worden begrijp ik. Maak je verder nog gebruik van Wifi versterkers? Of iets? Zo ja welke? 

Mag ik ook nog eens meekijken? Hoor ik graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 

 


Hallo Bart_Z

Inderdaad, ik zou graag zien dat het LAN IP-adres vrij aanpasbaar is. Ik heb twee zwarte WIFI-boosters, volgens je collega blijven die gewoon werken na de update in tegenstelling tot de witte. Zoals je kunt zien heb ik mijn profiel voorzien van wat gegevens.

 


 

Wat is toch de oorzaak dat de update al bijna een jaar op zich laat wachten.  

Hallo @Wiltwest ,

Vermoedelijk omdat na een algemene update de witte SuperWifi-punten niet meer werken. 
 

KPN kan dan zo’n risico beter vermijden. Want bv bij mij thuis zouden dan de SuperWifi-punten vervangen moeten worden.  En dat kan voor KPN wel eens een kostbare grap worden als dit bij duizenden klanten het geval is. 


Met de SuperWifi 2 blijft gewoon werken dan. De 1 ook wel, maar moet bekabeld aangesloten worden. En als die dan de update krijgt werkt dat ook weer zoals verwacht. 

Ik heb even meegekeken, maar het is nog even wachten tot je aan de beurt bent met de update. Duurt niet al te lang meer verwacht ik. 


Oké Bart, ik wacht af. Ik neem aan dat ik een sms krijg als het zover is.


 

Wat is toch de oorzaak dat de update al bijna een jaar op zich laat wachten.  

Hallo @Wiltwest ,

Vermoedelijk omdat na een algemene update de witte SuperWifi-punten niet meer werken. 
 

KPN kan dan zo’n risico beter vermijden. Want bv bij mij thuis zouden dan de SuperWifi-punten vervangen moeten worden.  En dat kan voor KPN wel eens een kostbare grap worden als dit bij duizenden klanten het geval is. 

Hoezo kostbaar voor KPN, je koopt ze toch hooguit dat je verplicht nieuwe moet aanschaffen. 

KPN had beter eerst ook kunnen testen met de nieuwe software op de drie typen wifi punten zodat alle klanten in 1 keer over konden.

Kortom gewoon nog minstens een jaar wachten met de aankondiging en eerst goed testen.