Skip to main content

Hi @Remco_ Ik heb exact hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven. Gistermiddag de V12 aangesloten en tot en met vanmiddag 14:00 uur is deze random aan het herstarten. Tot wel 6/7 keer per uur. De reset met een paperclip meermaals geprobeerd en helaas geen succes. 

Vanmiddag om 14:00 uur de oude V9 weer aangesloten en tot op heden (19:00 uur) geen problemen. Deze draait stabiel zoals hiervoor al weken/maanden. 

Wat stel je voor als oplossing? De oude V9 gaat nog niet retour. Wellicht de V12 omruilen? Ik hoor het graag en bedankt voor de moeite. 

Groeten Gert

Hallo Gert! Ik kwam je topic tegen en ik bekijk dit graag even voor je of heb je inmiddels contact gehad met de klantenservice? Er waren meer problemen met de KPN Box 12 van het weekend maar dat schijnt opgelost te zijn. Heb je het modem nog een keer aangesloten?


Hi Remco,

Allereerst fijn dat je reageert. 

Ik heb dinsdag telefonisch contact gezocht met collega’s van jou. Na de 3e keer kwam ik bij een Senior medewerker en hij beloofde mij dat ik een SMS zou krijgen met dat ik bij een PostNL-punt mijn huidige V12 kan omruilen voor een nieuwe V12. Ik zal de gesprekken van de 1e 2 medewerkers je besparen. (Ze deden echt hun best maar ze waren een flow-chart aan het afwerken waarmee we niet tot de oplossing kwamen)

Na 48 uur tevergeefs wachten op een SMS heb ik vanmiddag wederom gebeld. Na een klein uur was de conclusie dat er geen nieuwe V12 gestuurd was en dat er ook geen nieuwe gestuurd kan worden. Iets met een case die nog open staat? 

Het komt er nu op neer dat ik mijn V12 terug moet sturen en ik het nog met mijn huidige V9 moet doen. Wat prima is, want deze werkt goed. 

Ik ga deze V12 van het weekend nogmaals proberen op jou aanraden. Ik kom hier erop terug.

Zit het trouwens niet in de verdeelkast in de straat toevallig? Ik kan mij nog herinneren dat toentertijd bij de V9/omschakeling naar glasvezel er wat geregeld moest worden in de centrale kast in de wijk. Dat modem werkte ook niet direct namelijk met herstarts tot gevolg.

Wordt vervolgd.. 🤞


@Gertvy Ik krijg geen indicatie dat er meer speelt in die omgeving op dit moment. Mochten de problemen weer terugkomen op de Box 12 dan moeten we even verder kijken. Zou je dan ook jouw profiel kunnen invullen en mij een seintje willen geven als je dat gedaan hebt? Dan kan ik de verbinding ook even doormeten.


@Remco_  Om 14:00 uur vandaag de V12 weer aangesloten en mijn profiel ingevuld. 

 


@Remco_  Dit wordt hem niet. Binnen het uur was het modem al 8 keer herstart. De V9 teruggeplaatst en tot op heden geen problemen daarmee. 

Wat stel je voor als oplossing? Ik hoor het graag. 


@Gertvy,

Ervaar je problemen met de V9 dan?

Zo niet, zou ik dat ding gewoon lekker laten staan...Is nog prima.

De V9 is zeer stabiel, de box 12 absoluut niet.Als je 5GHZ wilt zou ik zelf een Acces point kopen, bijvoorbeeld TP link omada.Kost wat, maar dan heb je ook gewoon een up to date en goed netwerk.Dan merk je dat de V9 ouder is niet eens.